CASUAL

Spesielt de siste dagene, har jeg tenkt veldig mye på om jeg skal kjøpe meg Olympus Pen kameraet. Som blogger ønsker jeg å kunne ta bedre bilder enn de under, jeg ønsker mer fokus, blurring i bakgrunnen og ikke minst bedre lys. Jeg har kameraet Canon 600D, og har vurdert å kjøpe nytt objektiv til det. Jeg synes bare det fokuserer litt dårlig på meg, eller generelt ansiktet mitt. Jeg VET jeg har fregner liksom både i ansiktet og på armene, men de kommer seriøst aldri frem på kameraet med mindre jeg kun tar skikkelig close-up. Kanskje derfor jeg burde investert i et nytt objektiv til Canon 600D. Hater å måtte være så usikker på hva jeg skal investere i… Av en eller annen grunn føler jeg virkelig for å teste ut Olympus Pen. Til å være så lite, tar det utrolige bilder og er veldig lett å forstå seg på. Man kan i tillegg redigere bildene på kameraet, rett og slett nesten redigere det ferdig der før du overfører dem til pcen. Kameraet er veldig lite og tar derfor ikke så stor plass i vesken, noe som faller i smak. Kanskje etterhvert investerer jeg i nytt objektiv til kamaeraet mitt, samtidig som jeg har Olympus Pen. Det er vel 2 fluer i en smekk. Viktigste for meg er bare å få testet og lekt litt med dette Olumpys Pen kameraet og se om det lever opp til mine forventninger, forhåpentligvis deres også. Blir jeg fornøyd, kjøper jeg et ekstra objektiv til det og sier meg fornøyd med nytt kamera da. Jeg blir så gira bare av å skrive om det at jeg vil kjøpe ett nå med en gang. Men hvis noen av dere eventuelt har Olympus Pen kamera, kunne dere kanskje fortalt meg litt om hvorfor dere liker det så godt, og hva som kanskje er negativt ved det?

Antrekket mitt for i går ble overhodet ikke det jeg egentlig skulle ha på meg, haha. Jeg bare klarte ikke å gå ut av denne kosegenseren, som er en av mine favoritter. Men jeg ville ikke ha på bukse eller noe stramt, og da ble det et lett valg. Skjørt slår vel aldri feil til en litt oversized genser, det er hvertfall noe jeg synes er super pent på jenter. Enda søtere blir antrekket hvis man kjører på med en dott på hårfrisyren. En av grunnene til at jeg liker denne frisyren er fordi det jukser meg til å se litt høyere ut, haha. Lenge siden jeg har hatt denne dotte-sveisen, så kanskje på tide å se den igjen snart.








Genser & skjørt fra Urban // Sko fra Converse // Veske fra River Island // Solbriller fra Triwa

Hva synes dere?♥

13 kommentarer
    1. Jeg ville anbefalt deg å melde deg på et fotokurs eller lese deg mer opp på nett om manuelle kamerainnstillinger. Ofte spiller kameraet veldig liten rolle, det er innstillingene, som ISO, lukkertid og blender og ikke minst hva objektiv du har, som gjør at man får f.eks den blurry bakgrunnen du ønsker deg. Jeg har selv Canon 600D og med et bra 50mm objektiv f eks kan jeg ta bilder av hele personer med blurry bakgrunn.

    2. Du burde absolutt inverstere i nytt og bedre objektiv i stedet for å satse på nytt kamera! Jeg kan lett anbefale portrett objektivene Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art og Sigma 35mm f/1,4 DG ART. Evt Canon 50mm f/1.4 som er noe billigere.

    3. Du burde kjøpe 50mm objektiv! 🙂 Der kan du få veldig blurry bakgrunn, noe som gjør at det du har hovedfokuset på kommer mer i fokus 🙂
      Dette objektivet er ikke veldig dyrt heller!

    4. Et speilreflekskamera gir bedre stødighet fordi det er stort og tungt. Jeg vurderte å kjøpe meg Olympus PEN kamera, men onkelen min som er fotograf anbefalte meg å holde meg til speilrefleks hvis jeg tok mest stillestående bilder 🙂

    5. jeg har studert fotografi og som en over her skrev så har det tekniske veldig mye å si på hvor bra bilder man tar.
      ISO, lukkertid og blender er det mest basiske man burde sette seg inn i. det virker litt forvirrende i starten, men veldig lett når man først kan det. dette kan man bare google.
      Jeg ville i første omgang invistert i en portrettlinse med lavt f-stoff (blenderåpning). Du kan finne en billig fra Sigma til rundt 1000-lappen. Da får du lett den blurry bakgrunnen som mange vil ha, og heller kjøpt noe fancy senere.
      pass også på at hvitbalansen, og at du skyter bildene dine i RAW-s (slik at du har mest mulig fargespekter i bildet ditt, vis du skal photoshoppe det senere.
      Det er også mye nyttige ting med oppstilling som er greit å vite, vis man skal fange publikums oppmerksomhet:
      For å fange oppmerksomheten til publikum så prøv å få med former som svinger seg som en S, diagonaler og trekanter.
      Pass på det gyldene snitt, og at bildet er balansert.
      osv osv osv
      Ikke meningen å komme med masse dritt, men mener bare at man ikke alltid trenger det mest fancy kameraet, men heller sette seg inn i det tekniske og la det kreative spille inn

    6. synne: Dette er ikke dritt! Tar i mot all hjelpen jeg får. Dette var virkelig til hjelp, så tusen tusen takk. Kjenner jeg virkelig burde sette meg ned med en som har mye peilig på dette så jeg kan lære litt uten å klusse det til med kameraet mitt.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg