ANTREKK: BOMBER

Jeg må starte med å fortelle om noe som skjedde for bare to dager siden. Jeg er en jente som virkelig aldri blør neseblod, om det så har vært at jeg har fått et kne, basketball, albue, skulder osv i trynet. Aldri har jeg blødd neseblod av den grunn, men brått satt jeg på do hos Ida og nesa mi begynte å renne. Jeg tenkte det bare var snørr siden jeg var forkjølet, men så fort jeg tok hånden min borti nesa – da fosset det ut. Jeg blør svært sjeldent, så jeg fikk helt panikk. Da jeg er hjemme senere samme dagen, sitter jeg igjen på do og brått fosser det med blod, igjen. Det stanser etter noen minutter og jeg begynner å tenke at dette er litt rart. Så dere, senere denne kvelden sitter jeg ved skrivebordet mitt på pcen, og nesen begynner å renne igjen, denne gangen var jeg bombesikker på at det var snørr, men jaggu meg tok jeg ikke feil. Denne gangen blødde jeg mest, det stanset ikke før 10 minutter hadde gått. Og jeg sitter igjen med et spørsmål, hvorfor bare helt ut av det blå blødde jeg neseblod 3 ganger på èn dag, helt uten videre? Er dette normalt, skjer dette stadig vekk med andre også? Jeg kan telle på fingrene på hvor få ganger jeg har blødd neseblod siden jeg kom til verden, og så skjer det 3 ganger på samme dag?…

De siste dagene har jeg fundert veldig på det, og det kan tydeligvis komme av lite søvn og mye stress – noe som passer meg perfekt, spesielt det sistnevnte. Jeg er ikke flink til å slappe av om dagen. Jeg stresser veldig mye siden det er mye som foregår akkurat nå. September og oktober har vært 2 stressende måneder for meg, og det var vært så mye at jeg nesten har villet sette meg ned og bare bryte ut i tårer, for så sliten har jeg vært. Å ha 2 jobber er veldig slitsomt, hvertfall når du har en ekstrajobb som du jobber på opptil 5 ganger i uken og en fulltidsjobb som er bloggen – noe som er i bakhodet ditt 24/7, og i tillegg jobber med deg selv. Det har vært så mye den siste tiden at jeg faktisk har lagt fra meg alt arbeid og bare stirret i veggen, fordi det har blitt for mye. Etter denne måneden er over, kan jeg senke skuldrene og bare se frem til bursdagen min som er i midten av november, håper jeg.








Bomberjacket fra Junkyard HER (sponset) // Genser fra Urban // Bukse fra TopShop // Skjorte fra Gina Tricot // Sko fra Nike

Hva synes dere?

27 kommentarer
    1. Håper det roer seg med arbeid å gjøre for deg, stå på videre! Du er kjempeflink! <3
      Utrolig fin jakke forresten, elsket fargen og jeg synes den passer så godt til høsten!

    2. Du ser fantastisk ut som alltid! Prøv å slappe av litt i helgen – beina på bordet og en god kopp te eller kakao kan kurere det meste! Ha en strålende helg!

    3. Jeg kan plutselig begynne å blø nese blod.. Har våknet av at jeg har kjent det renne i nesen, og bare skjønt at det er neseblod… Men tre ganger på en dag hørtes rart ut!
      Digget jakken! 😀

    4. Hi maddelaine!!! I´m from Spain and I´ve been following your blog since long time ago and I adore you, I really hope you get better.
      xx

    5. Hei! Tidligere i år så hadde jeg en periode i ca 1-2 uker der jeg plutselig startet å blø neseblod uten videre, dette kunne komme flere ganger om dagen, så når det hadde gidd seg, kunne det starte igjen etter noen dager. jeg ble kjempe redd å tenke jo på det værste av alt. Men i den perioden var jeg og utrolig stressa, det var en tung periode for meg der jeg gikk gjennom mye depressjon og var mye alene og veldig lite søv. dette tror jeg nok var årsaken.
      På starten av sommeren kom dette tilbake. Jeg hadd akkurat vært på ferie i Oslo, de var det mye stress, og jeg hadde lite søv, pluss at jeg ble syk. ikke alvorlig syk, men jeg var kjempe forkjøla, slapp osv. Jeg var så sliten at jeg ikke en gang gadd å spise mat, så jeg hadde ikke noe energi, jern, eller noe annet sånn i kroppen. Når dette hendte, startet jeg igjen med å blø neseblod ofte. med en gang jeg fikk såve, så startet jeg å blø med en gang jeg våknet. Legen min sa dette kom utav mye strss og lite næring i kroppen. men alt er bra nå, så det går sikkert over til deg også 🙂

    6. Hvis du er forskjølet og har snytt deg mye kan du ha sprengt en blodåre i nesen? vet ikke jeg. Eller så kan det være en beskjed fra kroppen din om at du må slappe av! Ikke tenk at du er et overmenneske som klarer alt. Hvis du er sliten, ta pause! Vet det er vanskelig, men om det blir for mye kan du sykemelde deg. Jeg sier dette fordi jeg gikk for langt selv og det endte ganske dårlig med mange sykehusopphold på kort tid og kroniske smerter som jeg fremdeles har, flere år etterpå. Derfor, plis lytt til kroppen din! Jeg vet ikke hva som skjer i livet ditt, men det virker som du har det ganske slitsomt, og ingen har gått av det. Prøv å ro ned selv om det er vanskelig. Prioriter deg selv fremfor andre! Dette ble litt langt, jeg si er det bare fordi jeg bryr meg om deg. Selv om jeg ikke kjenner deg, har jeg blitt litt glad i deg <3 Du er rå og jeg elsker bloggen din!

    7. Marie: Tusen takk for at du delte dette med meg!<3 Det er "godt" å høre at noen forstår meg. Heldigvis har jeg prøvd å slappe mer av for tiden, ikke stresse og overtenke ting, og i dag føler jeg meg svært avslappet etter siste innspilling for denne måneden. Jeg tror jeg skal ta meg noen kosekvelder fremover med venner og faktisk ta det med ro. For som du sier, det er aldri feil å lytte til kroppen.

      Håper det går bra med deg!

    8. Celin: Uff, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver om lite søvn og mye stress! Det er helt forferdelig å føle at man ikke blir kvitt stresset, selv da man prøver å slappe av. Men akkurat nå slapper jeg av mer enn det jeg har gjort på en god stund, det føles fantastisk! Tusen takk for at du delte dette med meg, Celin. Veldig beroligende å høre at det ikke er noe verre. Jeg har ikke blødd neseblod siden den dagen, og godt er det 🙂

    9. Du er så søt, og en nydelig jente!
      Jeg blødde neseblod i ferien faktisk.. sånn flere ganger til dagen, og vertfall ti dager på rad. Å jeg blør sjelden neseblod. Å jeg tror det kom av stress faktisk! Haha! Høres jo ikke bra ut å blø neseblod av stress i ferien.. Haha! Men tror stress og å være sliten kan være en årsak. Så om det ikke skjer igjen den nærmeste tiden tror jeg det er nokså ufarlig å kanskje en naturlig reaksjon på noe! 🙂
      Ha en fin kveld! x

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg