GÅRSDAGEN I BILDER

Vinneren av Junkyardkonkurransen ble: Elida. Gratulerer så mye! Du vil bli kontaktet veldig snart.


Det er veldig rart å tenke på hvordan vennskap har utviklet seg siden da man gikk på barneskolen. Hvor mange venner man egentlig har hatt gjennom alle årene som har gått, og hvor mange venner man står igjen med i dag. En av mine gode venninner fra barneskolen, Tram, har jeg fremdeles kontakt med den dag i dag. Hun er en av få, som jeg fremdeles har igjen fra barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Det er rart å tenke på at vi har kjent hverandre helt siden det var kult å ha klistremerkebok, med de mest sjeldne klistremerkene som kunne lyse i mørket, til at vi hadde en felles dagbok som vi hadde 1 uke hver, før vi leverte den for å lese om uken som hadde gått til hverandre. Jeg kan ikke telle på fingrene på hvor mange vi var hemmelige forelsket i, i løpet av barneskolen. Men det forblir en hemmelighet mellom oss, haha. Nesten trist at jeg ikke husker hvor den dagboken ble av, det hadde vært så gøy å lese den sånn 13 år senere. Selvom vi ikke ser hverandre så ofte, så er det liksom et sånt vennskap du bare vet kommer til å eksistere lenge.

Så i går fant vi ut at vi skulle utnytte det fine høstværet og være aktive ungdommer (jeg ser fremdeles ikke på meg selv som voksen dere). Vi dro derfor ut på Alby for å ta en liten spasertur der, og på veien møtte vi på 2 rådyr som løp over veien, 1 ponni, 3 hester og 1 veldig, veldig søt hund. Etter å ha møtt på alle disse dyrene, så var jeg godt fornøyd med dagen. Måtte jo kose litt med den søte ponnien som bare stod og tittet bort på oss. Jeg har ridd på hester før, sikkert en ponni òg, men altså så store tenner som de har er jeg alltid litt redd i starten før jeg våger å kose med dem. Denne ponnien var bare helt nydelig, hadde ingenting imot å bli hilst på. Uff, vinner jeg i lotto en dag, skal jeg ha en egen gård der man kan kose med så mange dyr man bare måtte ønske. Lov å drømme! Vi avsluttet denne dagen med å se film hjemme hos Tram. Jeg har overraskende nok ikke sett den nye Cinderella filmen, så da ble det den, iskaffe og pizza på menyen for kvelden. Dessverre slår den ikke Maleficent, langt ifra.

I dag har jeg hatt kjøretimer på trafikkskolen jeg kjører på, og det er vel det jeg har gjort i dag. Jeg har hatt en del kjøretimer der nå, men har fremdeles en lang vei å gå før jeg har lappen. Men jeg vil si jeg er godt i gang! Eneste jeg fremdeles sliter litt med er gripepunktet i rundkjøringer. Jeg får fortsatt ikke den til å sitte, men jeg kan ikke gjøre annet enn å øve mer. I familien har vi kun automat, så eneste stedet jeg får kjørt på er på trafikkskolen – som fort blir mye penger skal jeg si dere… Jeg tar kun dobbeltimer og det koster jo 1200 kroner, så om dagen prøver jeg å spare mest mulig og bruke minst mulig. Jeg holder på å spare til egen bil for øyeblikket, men jeg har veldig lyst til å kunne ta en ordentlig testtur med en bil før jeg kjøper den, og der er jeg ikke helt enda siden jeg ikke føler meg så trygg bak rattet. Usikkerheten min ødelegger litt, jeg må bare komme meg ut av den komfortsonen, så blir dette bra.











Hva synes du om bildene?

17 kommentarer

Siste innlegg