JUST ANOTHER DAY AT WORK

Jeg har jobbet snart 2 år på Urban, og det er vannvittig hvor fort det har gått. Jeg har blitt kjent med helt supre mennesker som har blitt mine kollegaer, og vi har liksom blitt en liten god gjeng. Så siden jeg har jobbet her så lenge, har jeg fått visse vaner på jobben som jeg tenkte å fortelle dere litt om. Hver morgen som jeg åpner, har jeg en liten To Do List som vi selv skriver på morgenen. Dette er alt fra å vaske gulv, til å ringe kunder angående varer. Men i tillegg til dette, så er det noe jeg bare DIGGER at vi kan gjøre på Urban. Det er nemlig at vi kan spille av egen musikk fra mobilen. Hver eneste morgen spiller jeg av sovelisten min Close Your Eyes, og ingenting slår Coldplay på en stille morgen dere. Coldplay fikk jeg sansen for i en veldig ung alder i og med at min pappa hørte mye på dem før. Da klokken nærmer seg 12:00, endrer jeg litt på den rolige stemningen og kjører på med Good Vibes listen min som består av veldig mye hiphop. Men i mellomtiden, er jeg nødt til å ha noe på morgenkvisten og det er iskaffe med karamellsirup fra Norli. Jeg har blitt så hekta på denne iskaffen at det ikke er bra. I tillegg til iskaffe, kjøper jeg enten karbonadebaguett fra Finbakeriet eller boller, banan & yoghurt på matbutikken. Ender alltid opp med noe godteri i tillegg til maten, men det er jo bare bra å holde blodsukkeret oppe på jobb (hehe, god unnskyldning).

7 timer på jobb kan fort høres veldig mye ut, spesielt siden man står oppreist hele dagen. Men overraskende nok går tiden innmari fort når det er kunder innom, og man faktisk har en del å gjøre på jobb. Jeg kan ikke akkurat klage på jobben jeg har, jeg stirrer på fine varer hele dagen.








Hele antrekket bortsett fra klokken og buksen er fra Urban, mens buksen er fra Topshop og klokken er fra Triwa.

Har du noen vaner på jobben din & liker dere at jeg tar litt bilder på jobben?

21 kommentarer
    1. HVA har du på leppene her??? Sååå fint! Og håret – hvordan!!!!
      Lag en sminkevideo med denne looken pliiis

    2. Tina: Jeg har Velvet teddy fra Mac på leppene her! Video om hvordan jeg fikser håret kommer faktisk snart, spilt inn en kortfilm i samarbeid med Define <3

    3. “7 timer på jobb kan fort høyres veldig mye ut” ?!?!!? Kødder du eller? De fleste jobber 8 t DAGLIG og gjerne litt overtid et par gonger i uka. Men stakkars deg som må stå oppreist hele dagen, stirre på klær , trykke på kassa eller pakke ut varer.. dømmer ikke jobben din men denne jævla late innstillingen din. Get a reality check

    4. Maya: Haha, har jeg noensinne sagt jeg ikke jobber overtid? Det er helt VANLIG å jobbe overtid, så følte overhodet ikke det var nødt til å informere noen om dette i innlegget. Jeg jobber 7 timer i en klesbutikk, og så har jeg bloggen som er en fulltidsjobb ved siden av.

      Du får likevel ha en flott dag, Maya!

    5. Haha, er det mulig… Synes du er kjempeflink til å jobbe, jeg! Flott at du trives på jobb!!! Det er så viktig!
      Også er det forskjell på hva folk jobber med, og. Jeg har jobbet i både kiosk og hos kommunen.. I kiosk/butikk må du alltid være på hugget med kunder, mens i noen yrker er det sykt slappt. Lange kaffepauser flere ganger daglig.. Da er faktisk 7 timer i butikk mye hardere enn 8 timer et annet sted!

    6. Hei! Vil bare si ifra om at bør vurdere å slette dette innlegget. Jobber selv i klesbutikk, og før så brukte vi alltid spotify. Vi fikk advarsel om bot ved å bruke spotify. Det er en lov rundt dette! Kjøper man for eksempel et abonnement hos Spotify for 99 kroner måneden gjelder dette privat bruk ? altså ikke til offentig avspilling som på jobb/utested/kafé, hva som helst.
      Vil bare si ifra om dette! Er mange som gjør det, men man burde ikke snakke så alt for høyt om det på en så stor blogg! Bare ett lite tips.
      Fulgt med på bloggen din lenge forresten! Liker den veldig godt og heier på deg:) ha en fin mandag:-)

    7. Hvis du googler litt rundt åndsverkloven og spotify, så finner du nok litt info!!:) Hvis man skal bruke spotify til offentlige spilling, feks på jobb eller utested, så skal man betale en bestem avgift til TONO. (Hvis jeg ikke husker helt feil nå). WIMP feks har kommet med et eget “bedriftsabbn” hvor du betaler 1000 kr i mnd, for da betaler du også avgiften for å ha lov til å spille offentlig. Er ikke så rart du ikke vet det, er mange som ikke gjør det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg