FESTSMINKE – STEP BY STEP

Endelig fikk jeg tatt bildene til dette innlegget i dag, som egentlig skulle blitt gjort i går. Men èn dag forsinkelser er bedre enn å vente enda lenger! Jeg skal nå vise dere hvordan jeg sminker meg og hvilke produkter jeg bruker når jeg skal på fest, julebord, bursdager osv. Jeg bruker mye av denne sminken til vanlig, men det handler om det lille ekstra som bare gir deg mer glød. Er det èn ting jeg har blitt glad i å bruke da jeg skal noe spesielt, så er det min nye highlighter som jeg fikk i gave av Ida til bursdagen min. Ufattelig hvor mye highlighteren kan gjøre med ansiktet ditt. Jeg er ingen jente som kjører på med skikkelig smokey eyes og mye annet, jeg liker å holde det enkelt med nude toner. Derfor skal jeg nå vise dere hvilke produkter som er mine favoritter, og hvilken look jeg skal gå for nå i desember da jeg skal ut.

Step 1:

Første jeg starter med er å legge foundation pudder fra bareMinerals i hele ansiktet mitt. Dette har vært en favoritt i 2 år nå, eller kanskje mer.

Step 2:

Nå skal jeg begynne å markere og fremheve kinnbena mine, i tillegg til å ta litt i pannen med pudderet fra bareMinerals òg.

Step 3:

Nå starter jeg rolig med å highlighte kinnbena mine, litt på nesen og forsiktig på leppene for å fremheve dem og for å markere dem mer. Her bruker jeg en fra TheBalm.

Step 4:

Det neste jeg gjør er å ta frem en pensel og markere øyenbrynene mine med DipBrow Powder fra Anastasia.

Step 5:

Etter at jeg har tegnet på øyenbrynene mine, gjør jeg de enda finere og markere med en gjennomsiktig gel fra Anastasia. Deretter starter jeg med å highlighte med en penn fra Anastasia under øyenbrynene mine med først en matt farge, deretter en som har mer shimmer i seg.

Step 6:

Jeg er ikke flink til å legge øyenskygge, derfor finner jeg en farge som er veldig nude, bare for å gjøre øynene mine litt mer “våkne”. Etter en nude tone, legger jeg en farge med litt mer glitter i og avslutter med min favoritt mascara.

Step 7:

For å avslutte looken valgte jeg å gå for favoritten min fra MAC, nemlig Velvet Teddy. Å slå til med røde lepper hadde heller ikke slått feil på julebord.

Resultat:



Hva synes dere om looken?

13 kommentarer

Siste innlegg