MERRY CHRISTMAS

Selvom det er julaften og den kanskje skal tilbringes med dine nærmeste, måtte jeg bare ta opp pcen min for å stikke en tur innom bloggen. Klokken er ikke 17:00 engang, men jeg og familien min har fått gjort mye allerede. Morgenen min startet med at jeg våknet til julesanger som mamma hadde satt på i stuen, det var faktisk en herlig måte å våkne opp på. Deretter var det god frokost og julestemning som stod for turen. Etter dette, planla jeg å egentlig lage hjemmelaget sjokolademousse men dessverre hadde pappa klart å handle inn feil ingredienser. Siden butikkene enda var åpne, dro vi innom butikken for å kjøpe de riktige ingrediensene og ta en liten tur innom kirkegården for å pynte gravsteinen til min kjære farmor og farfar. Det er 2 år siden farfar gikk bort, og farmoren min gikk bort for bare noen måneder siden. Det er uvirkelig å tenke på at julen aldri blir den samme igjen, men det har likevel knyttet familien våres enda nærmere. Vi savner dem veldig mye og savnet er ekstra stort i dag. Men vi har fremdeles en flott dag å se frem til. Jeg fikk laget min hjemmelagde sjokolademousse som jeg ikke har laget på et halvt år, men den ble helt perfekt så jeg gleder meg til å la de andre smake etter middagen. Jeg har fått høre at å spise kalkun på julaften er unormalt, og at det er noe man spiser på nyttårsaften. Men Pedersen familien vår, spiser kalkun fra og med i dag, og helt frem til nyttårsaften. Det er så farlig godt, og jeg gleder meg kjempemye til å smake på julematen igjen.

Som tradisjoner i denne familien, får vi ikke lov til å åpne noen pakker før alle har spist seg gode og mette. Det kribler derfor mye etter å få åpne pakkene, og i tillegg se reaksjonen til de andre når de ser hva de har fått. Jeg tror jeg aldri har truffet så midt i blinken på julegaver som det jeg har gjort i år. Men kjære lesere, nå skal jeg logge meg ut av sosiale medier og feire julaften med familien min.

Jeg ønsker dere alle sammen en riktig god jul!






9 kommentarer

Siste innlegg