MAT: JEG TIPSER

Det er mye som foregår hjemme her om dagen, med meg og resten av familien. Jeg har vært på farten nesten hele tiden, og senest i går ble min avslappende dag brått snudd på hodet da vi skulle få den nye sofaen i kjelleren. Vi måtte bære gamle stoler opp, bære nye møbler ned og stå i kanskje 30 minutter å ikke skjønne hvordan den monsterdelen skulle komme seg rundt hjørnet før det umulige gikk. Jeg vet enda ikke hvordan den store delen kom seg igjennom, men nå sitter vi med en ny sofa i kjelleren som er så fin! Vi har også hatt gamle tepper i kjelleren, spesielt et av de som er røde med masse mønster på. Det har vært her i 20 år, og ble i dag etter jobben byttet ut med noen nye jeg og pappa valgte ut. Så resten av gjengen har enda ikke sett hvordan det ser ut, og det skal derfor bli gøy å se reaksjonen.

Jeg rakk ikke mer enn å ta bilder av det jeg skulle blogge om i går, før jeg aldri kom lenger. Derfor tenkte jeg å blogge om dette nå, som jeg endelig har fått satt meg ned. Som alle mine nære vet, er jeg kjempeglad i middager uansett hvilken tid på døgnet det er. Jeg har en favorittrett som nemlig passer til frokost, lunsj, middag og kveldsmat (synes jeg da). Dette er en matrett mamma pleide å lage til meg da jeg var liten, og som jeg selv begynte å lage etterhvert da jeg ble stor nok. Så denne retten har jeg elsket hele livet mitt, og tenk at noe så enkelt kan være så elskverdig. Retten jeg snakker om er ingenting annet enn pasta med fløte og kikkomansaus. Det er god mat som er laget på 10 minutter, eller mindre!

How to: Du koker opp pastaen, siler ut vannet og heller pastaen tilbake, deretter tilsetter du 2 dl matfløte før du blander det ut med kikkomansaus til du har fått smaken du ønsker. La det koke opp til fløten blir tykk mens du rører underveis, så krydrer du til med pepper og eventuelt chilipowder hvis du liker litt krydret mat. Et lite tips hvis du elsker grønnsaker som meg, så er det innmari godt med brokkoli, blomkål og gulrøtter i denne retten. Raskt og enkelt, I love it!



Har du noen favorittretter du vil anbefale som er enkle å lage?

6 kommentarer
    1. Du aner ikke hvor mye jeg savner deg. Jeg tenker på deg hele tiden. Du er verdens flotteste person. Hvis noen sier noe annet så kan de dra til helvete. Du er fantastisk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg