LET’S TALK ABOUT JEANS

Jeg skulle egentlig lage dette innlegget i går, men jeg ble litt for sent ute med å ta bildene at da jeg endelig var klar så var det mørkt ute… Derfor planla jeg absolutt alt til punkt og prikke for å få det til i dag, selvom jeg har planer i dag. Dette er noe jeg har tenkt på lenge å blogge om, og det er fordi dere leserne har spurt om dette. For jeg skal love dere en ting; Det tok meg evigheter å finne de perfekte buksene for lave meg.

Jeg skal selvfølgelig tipse dere om bukser i dag, spesielt til oss som har litt kortere ben. Det er en evig kamp å finne bukser som passer benlengden min, det kom til et punkt der jeg bare ga opp letingen, frem til jeg dro til London med jentene for 2 år siden. På Topshop hadde de en hel avdeling med bare bukser som gikk i waist og length størrelser. Og for første gang elsker jeg bukse-shoppingen! Jeg tok med meg mange forskjellige størrelser og modeller inn i prøverommet, og der fant jeg modellen jeg hadde lett etter. Min perfekte bukse heter Joni Petite og er fra TopShop. Denne er perfekt til ALLE uavhengig av hvilken størrelse du bruker og hvilken lengde du trenger i bena. De har alle størrelsene, og er en litt høytlivsbukse som er det eneste minuset. Den går akkurat over navelen, som både kan være bra og dårlig. Men det beste med disse buksene er passformen, de er tighte, stretchy og finnes i veldig mange forskjellige farger. Jeg endte opp med svart, en svart med hull i, en mørkeblå, en lyseblå og en grå. Likevel etter 2 år, har et eller annet skjedd med bena mine. De har muligens vokst litt… Størrelsen 25/28 passet perfekt for 2 år siden, men nå i dag blir lengden 28 litt for kort på bena mine synes jeg. Jeg var derfor veldig smart den ene gangen jeg kjøpte buksene, for da bestemte jeg meg å ta en i lengden 30. Denne lengden passer perfekt på mine ben i dag, og jeg er 165 cm høy. Men ofte har ikke alltid høyden så mye å si, for noen er lenger i overkroppen eller motsatt – så ALLTID prøv. Det er bare kjedelig at man må over til London for å få tak i buksene…




TopShop buksene er desidert min favoritt, som jeg aldri kommer til å vende ryggen til. Men er det noen andre jeg har fått mer smak for så er det Dr.Denim buksene i modellen Plenty. For 1 år siden, var de alt for lange for meg i bena, men jeg tror Dr.Denim har gjort en liten endring på buksene. De er i dag ikke like lange, selvom de fremdeles er litt for lange. Men det funker, så jeg er ganske fornøyd! Jeg trodde jeg hadde funnet topp 2 buksemodellene jeg elsket, men for 2 uker siden fant jeg en ny (!!!!). Denne er også fra Dr.Denim, men modellen heter Domino. Denne er jeg ikke 100% sikker på hva lengden er i bena, men det er veldig nærme 30. Det som er helt fantastisk med denne buksen er at den er i Plenty modell i livet altså ikke for høy og ikke for lav, men nederst på bena er det glidelås, som gjør at den sitter kjempestramt og fint på. Sist men ikke minst, så synes jeg prisen på disse buksene er tipp topp!!



Domino buksen er sponset og den funner du her.

Bruker du noen spesielle bukser?

18 kommentarer
    1. Elsker dette innlegget! Jeg har også en sånn topshop bukse, men jeg liker den ikke, den gjør rompa mi helt flat, haha. Den er perfekt på lengden og det der, men den er litt for stram, mulig jeg burde hatt en størrelse større..?

    2. Hvor kjøpte du Topshop buksene? De shipper ikke til Norge, så det blir litt vanskelig å få tak i de. :/

    3. Er selv på utveksling i England så har Topshop her jeg bor. Sliter med å finne bukser som ikke er så lange i bena, men skjelden jeg finner noen jeg liker så jeg har et skikkelig hat-forhold til bukseshopping. Men nå som jeg har fått gode tips om bukser nå, så må jeg jammen meg se å komme meg til Topshop å invistere i noen nye bukser 👍

    4. Synes jeans e så stive så kjøper kun weightless sine, de sitt utrolig godt på kroppen og er letter å finne som passe for bein lengde 🙂

    5. Hei! Jeg har alltid brukt Plenty fra Dr.Denim, men prøvde i sommer den nye modellen deres Lexie. De er helt fantastiske! De er helt like Plenty bortsett fra at de er kortere, har ordentlige lommer (ikke treggings) og et litt tykkere stoff som ikke slites like fort som Plenty. Altså Plenty bare ENDA bedre. Jeg er 163cm 🙂

    6. Jeg bruker bare bukser fra topshop. Eneste stedet jeg finner bukser som er korte nok i bena. Bruker Jamie jeans, de er high waist,og perfekt for meg! Helt ny verden å ikke ha buksen brettet opp sånn fire ganger. haha. Jeg er 153 høy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg