WHAT CAMERA I USE

Jeg synes det er SÅÅÅÅÅ koselig de gangene dere spør om hvilket kamera jeg bruker for å ta outfits og hverdagsbilder. Det er faktisk fordi jeg er så usikker på om bildene mine er bra eller ikke, så når dere spør om slike ting føler jeg at jeg får en liten bekreftelse på at de faktisk er gode. Så vær så snill fortsett å spør om sånne ting, it makes me so happy!♥

Som blogger er det viktig å vite hvilket kamera man skal bruke til forskjellige anledninger, og ikke minst objektiv. Jeg er fremdeles i læreprosessen om kameraer selv, jeg kaller meg selv for en amatørblogger på grunn av bildene mine. Man føler stadig vekk at man mangler ting, bakgrunnen kunne vært bedre og helheten burde vært annerledes. Å ta bilder er en ting, men mye av kvaliteten og fargene ligger i hvordan man redigerer bildene sine også. Der glemmer jeg ofte at andre profesjonelle bloggere bruker det avanserte programmet Photoshop. Det har jeg gitt opp for flere år siden, haha. Jeg bruker PhotoScape 2 hvor jeg redigerer skarphet, fargegløden og legger på fargefilter.

Det er ingen tvil om at jeg har blitt forelsket i mitt nyeste kamera som heter Olympus Pen E-PL7. Jeg kjøpte dette for over 1 år siden, og helt siden da har jeg brukt det hver eneste gang det har blitt knipset nye bilder. Det er så pent, lett å forstå og så kjekt å ha med seg overalt – uavhengig om du har det i en stor eller liten veske. Jeg har 2 objektiver til Olympus kameraet, hverdagslinsen 14-42mm og da 45mm linsen jeg bruker til å ta alle antrekksbildene mine. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten den linsen jeg nevnte sist her, den gjør bakgrunnen blurret – noe jeg er kjempefan av. Det hender at jeg bruker 45 mm linsen til hverdagsbilder, men det kommer litt an på hvilke type bilder jeg skal knipse siden man må stå litt langt unna.

Selv om det er Olympus jeg har brukt det siste året, har jeg også Canon 600D som jeg brukte for å ta bildene til innlegget her. Mitt første kamera etter jeg fikk meg blogg <3 Det er et bra kamera det også, men for å få de bildene jeg egentlig ønsker med speilrefleksen er jeg nødt til å investere i et ekstra objektiv da. Derfor holder jeg meg til Olympus som jeg er så fornøyd med.

Er det noe du lurer på & hvilket kamera bruker du?♥

19 kommentarer

Siste innlegg