SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN DEL 2

Hvilken parfyme bruker du?

Nå for øyeblikket bruker jeg YSL Black Opium.

Leser du noen blogger? isåfall, hvilke?

Jeg leser seriøst aldri blogger, og det er litt sykt å si når jeg selv er en blogger. Liker å følge såkalte bloggere på Instagram, hvis jeg kan redde meg inn litt med det hehe.

Kan du gå i spagaten?

Nei, men kanskje det skal bli et av målene mine for 2017 – hadde vært kjekt å kunne det. Et lite partytriks!!

Hvor mange land har du vært i?

Sverige, Danmark, Spania, Portugal, Tyrkia, Hellas, USA & England. Jeg vil reise myyyyyye mer!

Har du et drømmereisemål?

Vel, et at de blir oppfylt nå i år da jeg reiser med Camilla, Ida og Martina til Bahamas (ÆÆÆÆÆH!!!!!). Den drømmen har jeg hatt helt siden jeg var 14-15 år.

Hvis du måtte skiftet navn, hvilket navn ville du valgt?

Hm, denne var vanskelig.. Jeg ville hvert fall hatt et kortere navn enn Madeleine. Et som er fengende og fresht, men hvilket har jeg ikke peiling på. Jeg er den personen som sikkert får en baby og ikke gir den et navn før det har gått uker….. Shit, jeg må google navn.

Hva er favorittsmaken din på iskrem?

Vanilje, naaaaaam!

Liker du vanlig melkesjokolade, eller skal det være en blanding? f.eks oreomelkesjokolade, daim osv.

Oh honey, I’ll take both. Jeg er kjempeglad i den vanlige sjokoladen, men chrispo og daim er høyt oppe på listen de òg.

Hva var den forrige boken du leste?

Twilight, første og siste boken jeg klarte å lese uten å jukse.

Hvilken film så du sist?

The Accountant.

Har du sett noen “oppvekkende” filmer, som har gitt deg noe å tenke på?

Hver eneste film jeg ser får meg til å tenke litt dypt faktisk, uavhengig av hva det handler om. Men jeg er fryktelig glad i å se filmer, fordi jeg lever meg skikkelig inn i dem og da dukker det mange tanker opp. En som knuste hjertet mitt var American Sniper, satt igjen med blandede følelser og tanker om hvor urettferdig og feil folk blir behandlet.

Hva er yndlingsmiddagen din?

Alt som innebærer poteter. Med andre ord; Det skal svært lite til for å tilfredstille meg, bare sier det.

Hva var ditt beste fag på skolen?

Gym.

Hva får deg til å føle deg trygg?

Rommet mitt. Jeg har hatt det hele livet mitt, og det har liksom vært der for meg (haha?). Men jeg må også nevne de som står meg nærmest, de har stilt opp så mye for meg og jeg vet at jeg har dem for alltid.

Nevn en dårlig vane du har?

Jeg er dårlig på å skylle tallerken med èn gang etter jeg har spist opp. For eksempel akkurat nå så har jeg 2 tallerkener på rommet mitt.

Hvis du kunne hatt en superkraft, hvilke ville du valgt?

Å kunne lese andres tanker eller å fly. Munnen sier en ting, mens øynene sier noe annet. Jeg har en frihet uten å kunne fly som jeg bare elsker, men jeg vil så gjerne kjenne på den friheten ved å kunne fly hvor jeg vil når som helst.

Fortell om et øyeblikk du var så flau at du bare ville forsvinne.

Det må fakisk være den gangen jeg skulle selge impregnering til en kunde som skulle kjøpe sko. Jeg sa hun burde sammenligne det med en kondom for ekstra beskyttelse. Hun ble rød i trynet, og jeg vet da faen hvor rød jeg ble men jeg skal si dere en ting; Jeg er DRITklein når det først er kleint.

Hva er det slemmeste noen har sagt til deg?

Oi wow…. Denne var vanskelig siden jeg heldigvis ikke har fått mye slengt i ansiktet. Men en ting jeg ikke glemmer er da jeg ble kalt for misfoster på skolen fordi jeg ble født med kun ett øret.

Hva er bakgrunnsbildet på telefonen din?

Tok dette mens jeg og jentene var i Spania. Jeg bare elsker palmer.

Hvilken farge er din favoritt?

Når det gjelder farger på klær så er det svart, hvitt, beige og grå. Men av andre grunner sier jeg fargen blå, på grunn av at havet fascinerer meg.

Hva er yndlingsdesserten din?

Crème brûlèe eller Panna Cotta.

Tar du sol? Hvis ja, hvor lenge og ofte?

Maks 2 ganger i måneden i 28 minutter hver gang.

Hvor drar du ut på byen?

Stort sett i Moss på Lux, siden det er nærmest. Men noen sjeldne ganger ender vi opp i Fredrikstad. Men i Oslo er det et rent kaos, der drar man dit det er plass egentlig hahaha.

Hva slags kaffe kjøper du når du er på kafé?

Iskaffe med karamellsmak <3

Kunne du noen gang prøvd å farget håret? Hvis ja, hvilken farge?

Ja, jeg hadde ikke hatt noe imot å prøve en mørkere hårfarge. Men jeg holder meg helst til den naturlige hårfargen min, siden det tok meg så mange år før jeg fikk den tilbake.

Bleker du tennene dine?

Kanskje 2-3 ganger i året fordi jeg er dritlat på den fronten.

Tips til å finne ut hvem som er ekte venner?

Det finnes ikke tips å gi, det er noe du av ren natur vil finne ut av med tiden. Det tok lang tid for meg, men det var så verdt det.

Sover du med vinduet åpent?

På sommeren, men aldri i LIVET om jeg hadde gjort det nå på vinteren.

Drikker du?

Ja.

Har du noen tatoveringer? Er det noen tatoveringer du ønsker å ta?

Jeg har ingen tatoveringer, og har heller ikke planer om å ta noen tatoveringer før det er noe veldig betydningsfullt for meg.

Topp 3 nettsider å handle fra?

Asos, Nelly & Junkyard.

Favoritt youtuber?

Er aldri på YouTube…..

Er du helt norsk ?

Jeg er 100% norsk, men kan forstå at noen lurer siden jeg har mørke trekk.

Hva bruker du mest av gstreng og hipster?

G-streng, jeg har svært få hipster truser.

Hva sover du i?

Nattkjole eller en stor t-skjorte.

Er du hekta på noen sanger nå for tiden?

Hvordan boksemodell bruker du? Har vanvittige korte bein, slit veldig med å finne en modell!

I feel ya!!! Jeg bruker Dr.Denim Lexy og Joni Petite fra TopShop i lengde 30.

Hvordan ser ditt drømmeliv ut?

En ring på fingeren, en trofast mann ved min side, barn og hund i ett trygt og godt hjem. Klisjè å si, men det er faktisk det jeg ønsker meg.

Hvor høy er du og hvilken skostrl bruker du?

Jeg er 165 og bruker størrelse 37 i sko.

Hvilke bloggere på topplista i Norge liker du mest og minst?

Jeg leser sjeldent blogger, men Sophie Elise har overrasket meg enormt med stemmen hennes. Bloggerne jeg liker minst er nok MammatilMichelle & Isabel Raad på grunn av måten de liker å sjokkere lesere med overskrifter – og så er det ikke noe stort som har skjedd i innlegget.

Hvilken blogger respekterer du mest og blir mest inspirert av?

Jeg respekterer Sophie Elise med tanke på den ekstreme forvandlingen hennes som blogger. De jeg blir mest inspirert av er motebloggere som Kenza, Fanny Lyckman og Janni Delèr.

Hvordan klarte du å gå opp i vekt uten å bli redd for at kroppen forandret seg i speilet etc? Du er en stor inspirasjon!

Vet du hva? Jeg måtte bare satse, i starten var det vanskelig å bli vant til de ekstra kiloene på kroppen. Men etterhvert la det seg overalt, så jeg følte meg normal og det var så godt. Tusen takk forresten!

Har du fått noen negative kommentarer ang. forandringene på kroppen?

Ja. Folk har sendt meg meldinger og lurt på hva som har skjedd med meg siden jeg har lagt på meg, noen mener jeg ser ulykkelig ut nå, andre mener bare jeg så mye bedre ut da jeg veide 41-42kg og det synes jeg bare er helt sjukt. Jeg tar meg ikke nær av det fordi jeg har det bra nå, aldri hatt det bedre og jeg lar derfor ingen påvirke meg.

Er du fornøyd med brystene dine etter vektøkningen, siden du var litt misfornøyd før?

Jeg er ikke fornøyd med dem siden det fremdeles er like stor forskjell på dem. Men de har blitt litt større etter vektøkningen, og har ikke hatt noe imot det akkurat hehe.

Husker at du for en tid tilbake svarte lesere som påpekte at du var tynn, med at det bare var unormalt høy forbrenning, og at det ville gi seg innen du ble 25 år. Men som du allerede har fortalt, har du jo lagt på deg relativt raskt det siste året(og du ser dritbra ut, ikke misforstå meg!!!) Du var jo lenge svært tynn, så jeg lurer på om du, helt ærlig, har hatt et anstrengt forhold til mat/spiseforstyrrelse? Men at du på det tidspunktet dekket over det? Noe som i så fall ville vært veldig forståelig!

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde en spiseforstyrrelse, uten at jeg visste det selv. Jeg var mye deprimert i en lang periode og det gjorde at jeg mistet matlysten. Jeg skulle gjerne vært hun som trøstespiste, men hos meg ble det stikk motsatt. Det gikk så langt at jeg måtte sykmelde meg og låse meg inne på rommet i 2 uker. Jeg klarte ikke å komme meg ut.

Jeg sliter selv med vektoppgang, og er redd for at blant annet gutter eller andre skal tenke at det ikke blir fint. Hadde du noen tanker rundt dette?

Et råd; Gi litt mer faen. Fokuser på deg og ikke hva gutter vil like. Det viktigste er at DU liker deg selv og har det bedre med deg selv. Folk vil like deg for akkurat den du er, uansett om det er med noen ekstra kilo på kroppen eller ikke. Hvis dem ikke gjør det, gjør du seg selv en tjeneste og blir kvitt folk du ikke trenger i livet ditt♥

Kan du fortelle litt om hva slags ting du spiste da du forsøkte å legge på deg, og hvor mange måltider om dagen + hvor store porsjoner? Rett og slett skrive litt mer detaljert om det? Jeg har gått mye ned i vekt dette året pga stress, matlysten har falt vekk og selv om det går bedre med meg nå så merker jeg at jeg gjerne vil få vekta mi tilbake litt kjappere. Håper du kan dele litt tips!

Jeg spiser fremdeles akkurat det samme som jeg spiste da jeg var på mitt tynneste. Men jeg kunne spise 2 måltider om dagen, og det var alt for lite og svært lite variert. Jeg spiste hver 3 time for å bli vant til å spise mer og få i meg mat oftere. Jeg spiste så store porsjoner jeg bare orket. Ikke vei maten du skal spise, spis til du er mett og spis mer av det du elsker ikke begrens deg med matinntaket. Jeg kan spise en hel pizza til frokost, eller lage noe lett som omelett og rundtstykker. Jeg er veldig glad i middager, så jeg lager gjerne middag til frokost også. Det er ikke en spesiell type mat jeg spiste, en god blanding av masse junk og litt mindre sunne ting, det er det som er greia. Jeg spiste bare mer av det jeg var glad i, spiste det oftere og jeg ble flink til å variere mer med maten. Jeg håååper du kommer deg opp igjen♥

Hvordan ser du på kroppen din idag kontra et år siden? Jeg synes det ser ut som du har gått ned litt etter du la ut innlegget om vektøkning, stemmer det?

Jeg ser en utrolig forandring, og ikke bare på kroppen men med meg selv. Jeg hadde ikke trodd at ved å gå opp 15 kilo skulle forandre meg så mye, men jeg er kjempeglad for at jeg gjorde det. Jeg har gått ned 1-2 kg, varierer fremdeles fra dag til dag og spørs veldig på hva jeg spiser så klart. Jeg har lagt merke til at kiloene har lagt seg litt flere steder på kroppen, enn hvor det la seg i starten som var på magen haha. Jeg vil fremdeles litt mer opp i vekt, kun for å se om jeg trives med det, og jeg legger merke til at det nå begynner å bli vanskeligere – kanskje fordi jeg brått raste opp i vekt.

Jeg sier det igjen; Jeg er faen meg så glad for at jeg la på meg 15 kilo.

Hvis dere fremdeles har noen spørsmål er det bare å stille dem her, så svarer jeg asap♥

47 kommentarer
    1. bor du hjemme hos foreldrene dine eller på eget sted?
      Hva er det lengste nord du har vært i Norge?
      Kunne du bodd i Nord-Norge?
      Vil du flytte til en annen by eller et annet land?
      Kan du dele din favoritt-matoppskrift med oss?
      Hvilket reality-program kunne du vært med på?
      har du noen celebrity crush?

    2. Wow! Jeg leser og sjeldent blogger, og titter også derfor kun innom her en gang i blant. Hadde helt ærlig ikke sett at du hadde gått noe opp i vekt selv om du skrev der, men når du la ut det gamle bildet der så kan man virkelig se forskjell! Jeg har slitt med spiseforstyrrelser en stund nå, og jeg SLÅSS mot meg selv for å prøve å innse at det faktisk ikke er skummelt og legge på seg, og at det faktisk er bedre – ikke verre – å være normalvektig, kontra å være undervektig. Og der hjelper du meg, og du inspirerer meg. Endelig en blogger som klarer å legge det frem som bare en konsekvens av endringer i livet, og ikke noe super-kroppsfokusert. Og endelig kan jeg se med egne øyne at man faktisk ser både friskere, gladere, freshere og mer voksen ut når kroppen er der den skal være. Du er så vakker, og TUSEN TAKK for at du er åpen og inspirerer og hjelper andre. Takk!! <3

    3. Anonym: Jeg bor fremdeles hjemme hos familien min.

      Jeg har seriøst aldri vært i nord for Norge før, holdt meg på samme plassen hele tide hvis ikke i andre lang dessverre…

      Jeg kunne ikke tenkt meg å bo i Nord-Norge fordi det er langt unna alle vennene og familien min – jeg liker å ha dem nærme.

      Jeg kunne gjerne tenkt meg å flytte til en annen by, kanskje også til et annet land bare for å ha opplevd det. Men jeg tror jeg alltid ville kommet tilbake til Norge igjen.

      Min favoritt oppskrift er mine hjemmelagde gratinerte poteter som stadig vekk dukker opp på bloggen min, haha.

      Ting som Farmen, Masterchef, Lip-sync, Sex og singelliv osv – en god del egentlig!

      Austin Butler & Ryan Reynolds som jeg kommer på nå, men har har sikkert sånn crush på kanskje 20 stk egentlig.

    4. Selma: Åh, dette var så godt å lese Selma. Noen ganger sier folk så mye pent at jeg ikke aner hva jeg skal svare, som for eksempel nå. Men å vite at jeg hjelper deg og inspirerer deg til å komme over spiseforstyrrelsen din betyr mye mer for meg enn det du kanskje forstår. Det var helt sinnsykt å lese faktisk…. Jeg håper så inderlig at du klarer det og at du blir fornøyd med deg selv snart, for det er noe alle fortjener. Tusen hjertelig takk for alle de gode ordene du skrev til meg <3 Og masse lykke til!!!

    5. M: Åh, tusen tusen takk!!! Er så kjipt, for jeg er bare så mye sosial for tiden at jeg ikke rekker å blogge…. Men skal bli flinkere til å sette av tid til bloggen, det er jeg nødt til.

    6. Må si du virkelig imponerer meg! Du er en fantastisk rollemodell i forhold til de fleste andre bloggere, du er ærlig naturlig og inspirerende. Utrolig bra at du forteller din historie om vekt og gir andre råd, er sikker på at mange unge jenter får mye inspirasjon av å lese om deg. Stå på med bloggen!! Stor klem fra meg:D

    7. De som som sa at du var et misfoster på skulen de ble født uten hjerte.
      Du nydelig og gull verdt ♥️♥️

    8. Det er mye fokus på vektøkningen din, og jeg ser stort sett ut som du gjorde før.. Føler meg ikke like fin etter å lese om alt dette, og føler et press om at jeg også må legge på meg. Problemet er at jeg spiser mye og ofte, og ikke akkurat den sunneste maten, men holder meg fremdeles på samme vekt.. Føler at jeg må legge på meg nå for at jeg skal føle meg fin…

    9. Du ser så sykt bra ut, og sunn ut. Og er bra for alle å lese om at det ikke bare gjelder å være flistynn her i livet, hvis du skjønner? Har alltid vært normal i vekt men har som mange andre kjent på at tynne jenter er finere enn meg. Du inspirerer meg til å bli glad i egen kropp, “selv om” jeg veier 70 kg.
      Og er så glad på dine vegne, for at du er tilfreds i din egen kropp. You go girl!

    10. Hei!
      Var fast leser av bloggen din for mange år siden, å fant den plutselig igjen idag!
      Husker du var bestevenn med ei jente som het Kinga, er dere fortsatt venner? 🙂
      Du har virkelig forandret deg mye siden jeg sist leste bloggen din, men herregud så nydelig du er!

    11. Hei!
      Jeg lurer på dette angående brystene dine, eller, det rundt det. Prøvde å leite i arkivet ditt om du har skrevet noe om det før, har du noe link til dette? Og forresten ser du fantastisk fin ut! 🙂

    12. Hei!
      Bare et tips, håper du ikke tar det altfor negativt.. hehe, men det skrives “jeg har et ØRE” og ikke “jeg har et ØRET”. Ett øre, flere ører, mitt øre, ditt øre, øreT mitt, øreT ditt. ☺ har dessverre irritert meg grønn over at du skriver det feil.. da leser jeg alltid feil.: haha

    13. Er enig i at mammatilmichelle er ikke bra for og si det sånn. Hun overdriver så fælt med det ekle pratet sitt. Men Isabel Raad derimot det er jenta si det. Finere blogger enn henne skal man lete lenge etter! Og du Madde er veldig flink,moteriktig og pen som bare det. Men mammatil m: ufff ikke bra..

    14. Hei!!
      Kan du skrive ett innlegg om Bahmasas?
      Om hvor det ligger, hvor lang tid tar det å reise dit, hvordan er prisene, hvilken sesong er best å reise dit tanke på været/varme? osv…. og hvorfor det har vært ditt reisemål så lenge!! 😀

    15. Marianne: Hahahahaha….. Blir flau over meg selv. Jeg skulle seriøst ikke hatt blogg, but heeey. Setter egentlig bare pris på at noen faktisk gidder å si ifra, fordi JEG TRENGER DET!

    16. Anonym: Hei! Jeg har ikke skrevet noen innlegg om brystene mine, men hvis det er noe du lurer på så svarer jeg gjerne her 😀 Og Tusen hjertelig takk!

    17. Karoline: Åh, sånne kommentarer som dette setter jeg skikkelig pris på Karoline. Jeg har selv vært der og tenkt at jo tynnere jo finere, men den tankegangen er gone og det er jeg så glad for.

      Tusen hjertelig takk for gode ord<3

    18. Emilie: Hei Emilie!!! Det er nettopp dette som er skremmende når man blir så lett påvirket til å føle at man må se sånn og sånn ut. Jeg følte meg ikke bra med meg selv da jeg var så der tynn, og vet du hvorfor? Det var fordi jeg faktisk ikke hadde det bra, så jeg gjorde noe med det. Derimot, så kan andre som er så tynne ha det bra – og så lenge man har det bra er det alt som teller <3

    19. Anonym: Wæææ….. Aner ikke hvem du er, men tusen takk for at du la igjen denne kommentaren. Det er så godt å høre sånt her innimellom, og akkurat nå var det ekstra godt. Tusen takk <3

    20. Anonym: Spis hver 3 time og spis til du er ordentlig mett hver eneste gang. Det er litt kjipt i starten å tvinge maten i seg, men etterhvert blir kroppen vant til å få mat ofte så du blir sulten oftere! Hvis du fortsatt sliter vil jeg råde deg til å snakke med et PT eller legen din slik at du kommer på riktig vei 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg