TING Å GJØRE PÅ EN DAG UTEN PLANER

Jeg var i et raskt møte i Oslo i dag, bare for å snakke litt om bloggen osv, for nå må jeg virkelig steppe up gamet og bygge profilen min. Så utenom det har jeg endelig fått med meg et kunstbilde hjem som jeg kjøpte for noen uker tilbake, da jeg var på en kunstutstilling. Jeg trodde aldri jeg var en sånn kunstperson, men jeg har vært på 3 kunstutstillinger nå og jeg bare elsker det. Så det skal jeg fortsette med, spesielt da jeg også liker kunsten så mye at jeg kjøper noe!

Jeg elsker disse dagene hvor man ikke har noen planer, ikke at den dagen var i dag, men den kommer igjen i morgen. En tirsdag uten planer, så her skal det prioriteres om å organisere ting, bli kvitt ting og gjøre ting mer tilgjengelig. Grunnen til at jeg elsker sånne dager er fordi en slik dag alltid ender med at jeg rydder mye, og gjør ting skikkelig ordentlig i motsetning til andre late dager hvor du bare skjuler det du ikke vil skal være fremme. Det er alltid noe som trengs å gjøres etter en liten stund, og her er mine rutiner:

C H E C K    L I S T

Gå igjennom klesskapet ditt og brett alt på nytt, så du lettere har oversikt over hva du eier og har.


Bli kvitt vræl som bare ligger og støver, som du gang på gang sier du kommer til å bruke, men som du aldri bruker.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ta en skikkelig rengjøring av alle skoene du har. Vask dem med sneakercleaner, bruk spray til skoene for at de skal lukte godt igjen og knyt lissene så det ikke er en lissefest.


Gå igjennom alle skoene du har, og tenk deg om: Bruker du virkelig alle disse skoene eller kan du kvitte deg med et par? Og dere; Tenk på gjenbruk her! Her kvittet jeg meg med så sykt mange sneakers, hjerte mitt blør litt men guri så fine sko jeg sitter igjen med nå. Bare sjekk den store forskjellen:

TIL DETTE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Organiser alle skuffene dine, og gjør de oversiktelige så det er lettere å finne ting i stedenfor at alt bare er slengt ned.

Skift ut gamle bilder med noen nye. Dette er det nye bildet jeg kjøpte på en kunstutstilling, og jeg bare eeelsker alt ved det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så over til mitt beste punkt; Lag favorittmiddagen din fra bunn av & storkos deg etter å ha vært megaflink i heima!♥

18 kommentarer
    1. Lurt! Det trengs så sårt inni mellom. Jeg driver midt i en flytteperiode, og shit så mye skrot man sparer på fordi man har en filosofi om at man “sikkert får bruk for det” en gang. Så gjør man i teorien aldri det…
      Vil bare si at du så helt rå ut på bildene fra Elle-festen! Du gløder, rett og slett 🙂
      Ønsker deg en fin uke <3 Klemmer!

    2. Kan man leie inn deg som ryddekonsulent eller? Det ble akkurat så ryddig og pent som man bør ha det:)

    3. Alle de vansene <3 omg!!
      Føler jeg konstant "rensker" i skapet, men finner alltid ting som har fått lov å bli av sentimentale grunner, men som ryker neste gang jeg rydder.. kanskje det er påtide med en ny ryddings 🙂

    4. Må bare si det, du så helt fantastisk ut på Elle-festen! Kjempekult antrekk. Også bloggen din har blitt en utrolig fin plass for inspirasjon og jeg føler helt ærlig jeg har blitt bedre kjent med deg i det siste. Kanskje du har blitt mer personlig? Men virkelig, du gjør en fantastisk jobb. Du inspirerer meg og garantert så mange andre.

    5. Anonym: Åh wow….. Dette var utrolig koselig å lese, det skal sies!! Jeg vet ikke om jeg har blitt mer personlig eller ikke, jeg har liksom ikke PRØVD å åpne meg, men kanskje det bare har falt inn litt mer naturlig?? Men setter veldig pris på at du sier du føler du har blitt bedre kjent med meg, for sånt synes jeg er så gøy høre <3 Så tusen hjertelig takk, hvem enn du er!

    6. Charlie: Haha ja, SYKT mange Vans for å si det sånn…. Blitt en del gjennom årene! Jeg tok nettopp en ny ryddings, og ble kvitt enda mer – IGJEN. Føles så deilig!

    7. Madeleine: Haha ååå! Spennende med å være på flyttefot da, da innser man hvor mye skrot man virkelig har eller hva?

      Og WÆÆÆ, tusen takk for så gode ord. Jeg blir så glad her jeg sitter <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg