“DU SER SÅ LYKKELIG UT”

Det er fordi jeg er lykkelig, og det er skremmende å dele det med så mange. Men sånn skal det ikke være? I så mange år har jeg blitt grillet så fort jeg har skrevet på bloggen at jeg har det bra og er lykkelig. Det var som om folk var ute etter å ta meg psykisk fordi de ikke ønsket meg lykke i livet. Hvordan folk er i stand til å gjøre det mot andre mennesker, det er noe jeg aldri kommer til å forstå. Det finnes personer der ute jeg kanskje ikke burde ønske alt godt i livet, men jeg lever bedre med meg selv om jeg ønsker andre godt, selv dårlige mennesker. Til syvende og sist så er lykke noe som ikke kan kjøpes, og for dem som finner den lykken, de har et godt liv foran seg og det er det jeg ønsker at alle skal få oppleve. At noen ikke ønsket meg den lykken, det knuste meg for mange år siden. Jeg vet at jeg ikke gjorde noe galt, det var heller en annen person som lot meg gå igjennom så mye fordi jeg var naiv og kun så det beste i mennesker og ikke det verste. Jeg kom meg opp på bena igjen, tok alt det jævlige jeg hadde opplevd og gjorde det om til en lærepenge som gjorde meg sterkere. Den lykken, det er den jeg lever på nå i dag. Alt det vonde jeg opplevde, det ville jeg ikke byttet ut mot noe annet. Det har formet meg som menneske, og gjort meg til en person som nesten er overbevist om at jeg kommer til å klare meg, uansett hva som skjer i livet mitt.

Så å høre fra venner, bekjente, følgere og anonyme at de kan se på meg at jeg er lykkelig – det er stort. Jeg ble rørt av en melding jeg fikk på Instagram som lyder slik; Må bare si at jeg synes du ser så lykkelig ut på bildene dine for tiden og det gjør meg så glad! Håper du har det så bra som det ser ut som.

Vi må bli flinkere til å ønske hverandre godt.

Jeg trengte ikke å sette ord på lykken min for at noen skulle forstå hvordan jeg har det i dag, fordi jeg strålte av lykke. Jeg har det så godt der jeg er i livet nå, og av ingen store grunner. For hver dag som går blir jeg mer og mer kjent med meg selv, og det gjør meg trygg på meg selv, noe jeg skulle vært for mange, mange år siden. Jeg vet ikke hvor denne lykken kom fra, den kom brått, men jeg er så glad for at jeg fant den.

14 kommentarer

Siste innlegg