#36 UKEN SOM HAR GÅTT

Ukens tanke: Jeg synes det er så SJUKT koselig at folk kjøper klær av meg på Tise. Generelt det at folk støtter gjenbruk og velger å kjøpe det av deg, og at det er så flotte kjøpere du har kontakt med i tillegg. Jeg luftet dette for Kristoffer i helgen, og sa at jeg setter så pris på de små tingene der. Jeg har møtt to jenter denne uken for å levere ting de har kjøpt, og my god det er noen pene mennesker jeg har sett.

Ukens opptur: JEG SKAL TIL PARIIIIIIIIIS! Kristoffer hadde bursdag på fredag, og da overrasket jeg han med en tur til Paris nå i oktober. Jeg trenger masse tips til hva vi må oppleve der, alt fra museum, cafeer og gater vi bør gå i.

Processed with VSCO with 1 preset

Ukens nedtur: Jeg er igjen i en periode der jeg føler meg mindre pen, ikke bra nok og hele den reglen der. Verste av alt er at jeg tror de rundt meg legger merke til det. At jeg oppfører meg annerledes, og bare ikke er helt meg selv. Det er sant, for jeg får meg selv i dårlig humør ved at jeg er slem mot meg selv. Jeg kunne trengt noen råd, bare en liten veiledning inn i riktig tankegang – for dette begynner jeg å bli passe lei av.

Ukens sang: Travis Scott –  Stargazing. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke synes det er mye bra musikk ute for tiden, og det gjør meg ganske furt.

Ukens guilty pleasure: Å ta taxi…… Beklager folkens, men dere aner ikke hvor lat jeg kan være i perioder. 

Ukens mat: Biffen på Sud Øst, mmmmm. 

Ukens flause: Jeg sovnet på toget hjem til Moss så mannen som satt innerst ved vinduet nesten ikke kom seg av toget i tide, siden han så vidt turte å vekke meg. Litt av en gentleman. Det er det kjipe med å kun høre på venstre øre si – må litt til for at jeg skal høre deg fra min høyre side :)))))

Ukens must have: Altså har dere vært innom Weekday i det siste? Det er alt for mye fint i butikkene deres. Men denne jakken sikler jeg litt ekstra etter nå.

13 kommentarer
    1. Når skal dere til Paris? Reiser dit selv i starten av oktober, så hadde vært så fint om du kunne dele de tipsene du får inn i et eget innlegg ❤️ Og du er så absolutt bra nok!

    2. Dere må virkelig få med dere et show på moulin rouge!! Og secondhand conseptstore: Kiliwatch Paris ☺️

    3. Verdens beste tips til hvordan å ikke være slem mot seg selv:
      – Du må bestemme deg for å behandle deg selv fint
      – Du må gjøre deg bevisst når den “stemmen” begynner å si noe som er stygt til deg. Når man ikke er bevisst er det lettere for denne “stemmen” å trenge igjennom, og da kan det ha gått for langt og du er nede i en kjip periode igjen.
      – Gi deg selv komplimenter støtt og stadig, spesielt til de tingene du er usikker på om deg selv. Med tiden vil du skjønne at du er alle disse fantastiske tingene.
      – Ikke vær negativ mot deg selv. Vær optimistisk og le når du blir flau over deg selv, eller følte deg dum. Latter er alltid bra. Det får bort det negative.
      – Sjekk ut Valeria Lipovetsky på youtube. Hun snakker mye om self-love.
      – Vit at den dumme stemmen i hodet ditt ikke egentlig er deg. Vit at du har et valg, og kan velge å tenke positivt og godt om deg selv. Du har alltid et valg.
      Det er ikke enkelt, det skjer ikke over natten, men alle disse tingene har hjulpet meg helt enormt!
      <3

    4. Du er et nydelig menneske, og den nedturen din skal du lenger ut på landet med! Jeg var nylig i en slik periode selv, og jeg unner absolutt ingen å ha det slik. Du av alle burde i alle fall ikke føle på det!! — Forresten, det bildet på bunnen der er virkelig 99% din stil. Jeg trodde til og med i et kvart sekund at det var deg på bildet, haha! Skulle ønske jeg hadde tilgang på Weekday, de har alltid mye fint *cry*

    5. kaffeslabb: Jeg setter så stor pris på å lese hva du skriver, Lise! De periodene vi har er helt forferdelige, og helt sykt hvor mye skade det kan gi. Så håper dette er en kort periode, og ikke en lengre en <3

      Og JEG VET! Jakken er så sjuuuukt fin... Jeg tror jeg må ha den...

    6. anonym: Jeg blir så rørt av den kommentaren her, kanskje fordi den treffer meg skikkelig. Det er så pent gjort av deg å ta deg tiden til å skrive ned disse rådene for hvordan man skal være mindre slem mot seg selv. For jeg kan love deg at flere trenger å lese dem. Jeg har screenet kommentaren din, og skal ha den på mobilen for å ha den klar til da jeg kommer inn i de fæle periodene.

      Takk <3

    7. Kjenner meg igjen i det du nevner “ukens nedtur”. For all del ikke tenk at du er mindre pen, det er fåtallet er så naturlig pen som deg. Dårlig selvbilde er nok noe de fleste sliter med til tider… Jeg kan anbefale podcasten “Sinnsyn” som holdes av en utrolig dyktig psykolog, dere finner man flere podcaster på selvbilde osv som jeg synes var veldig til hjelp. Ikke glem at du er utrolig vakker, stor klem <3
      (Ang Paris

    8. Kjenner meg igjen i det du nevner “ukens nedtur”. For all del ikke tenk at du er mindre pen, det er fåtallet er så naturlig pen som deg. Dårlig selvbilde er nok noe de fleste sliter med til tider… Jeg kan anbefale podcasten “Sinnsyn” som holdes av en utrolig dyktig psykolog, dere finner man flere podcaster på selvbilde osv som jeg synes var veldig til hjelp. Ikke glem at du er utrolig vakker, stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg