HEI FRA PARIS

Det kjennes så uvirkelig å være i Paris, byen jeg har sett i filmer, byen jeg har drømt om og byen jeg ville oppleve med en kjæreste. Reisefølget mitt er ingen andre enn Kristoffer, og turen er en gave han fikk av meg til bursdagen sin som var i sommer. Vi begge har hatt så mye å gjøre den siste tiden at vi fikk en litt brå wakeup call om at det nå bare var få dager igjen til vi skulle reise. Jeg har nesten ikke rukket å glede meg, siden tankene har vært et annet sted. Men når det er sagt, så er det fader meg så skjønt å endelig være i Paris. Ikke bare er vi på nok en tur sammen og skaper flere minner, men jeg kan ikke annet enn å nevne hvor fint været her er. Det har gjort noe med humøret til oss begge i dag, og det merker jeg ettersom vi har vært våkne siden 06:00 og konstant vært i bevegelse siden da. Føttene verker, øynene stritter imot og kroppen skriker etter søvn. Det er et godt tegn på at det har vært en effektiv dag, skal jeg si dere. Vi har blitt kjent med området vi bor i, og kartet har vært vår bestevenn i dag og kommer til å være det de neste dagene vi skal være her. 

Vi er så heldige og får bo hos en venninne av broren til Kristoffer, samtidig som at han er her. Leiligheten her er så fin, så den skal jeg vise dere noen bilder av i morgen! Jeg synes noe av sjarmen med Paris er å virkelig oppleve byen ved å bo i en leilighet som dette, og dere kommer til å forstå hva jeg snakker om i morgen. 

Vi fant en søt sidegate med en bitteliten cafe på andre siden av gaten, og der kjøpte vi hver vår godbit.

Damen som jobbet der spurte om jeg ville ha litt sukker på, LITT (???). Jeg skal ikke klage, for det sukkeret der trengte faktisk kroppen.


Her etterlignet vi egentlig bare et annet par for tull, men endte jo opp med at det ble bra så hejdå.

10 kommentarer

Siste innlegg