5 SERIETIPS PÅ EN SØNDAG

Jeg tror jeg har blitt rene kongen over å se ferdig serier på kortest mulig tid for øyeblikket. Det er sjeldent jeg blir ordentlig hekta på serier, men når det skjer er det farlig hva som skjer med meg. Jeg har så vidt kontakt med resten av verden, og hva som foregår utenfor de fire veggene mine på rommet. Jeg klarer ikke å lukke skjermen og fortsette dagen min, siden jeg bare må se hva som skjer i neste episoden. Spør du meg, så er det et godt tegn på at jeg synes en serie er bra – og det tror jeg de rundt meg legger merke til. Jeg blir så gira av å prate om seriene jeg ser på, og jeg nærmest tvinger andre til å starte på seriene jeg tipser om.  Nå er det dere som står for tur her, som skal få litt tips om hvilke serier dere kan starte på hvis dere er på utkikk etter noe nytt. Jeg er litt fyllesyk, så jeg beklager om beskrivelsene mine av seriene ikke er de beste, haha.

M I N E    5   S E R I E T I P S

Chilling adventures of Sabrina 

Sjanger: Grøsser. Noen av dere husker kanskje en tegneserie vi vokste opp med som het Sabrina? Vel, nå har Netflix nylig sluppet en denne serien som er basert på den tegneserien. Denne er mørkere, og derfor ikke egnet for alle som en gang fulgte med på tegneserien. Det handler om Sabrina, en tenåringsheks, som står ovenfor et vanskelig valg som går ut på om hun skal signere navnet sitt i satans bok, for å bli en hel heks, ettersom hun er halvt. Gjennom serien er det flere mord og mysterier som må løses samtidig som at Sabrina prøver å holde det hemmelig ovenfor sine venner at hun egentlig er en heks.

Orphan Black

Sjanger: Science fiction. Jeg skammer meg over at jeg ikke har sett denne serien tidligere, siden den ikke er ny. Men når det er sagt er dette en av de mest nervepirrende seriene jeg har sett. Serien handler om en foreldreløs jente som plutselig oppdager at hun har flere dobbeltgjengere, som senere viser seg å være kloner. Og så fort “skaperne” forstår at hun er på vei til å avsløre deres ulovlige kloning, blir det farlig for alle klonene.

The haunting of Hill house

Sjanger: Drama & skrekk. Hvis du ikke liker skrekk, så er det ganske ballsy å se denne alene. Jeg liker det, men skal ærlig innrømme at jeg må se på noe morsomt/ søtt før jeg legger meg etter å ha sett flere episoder. Her handler det om en familie som opplever skremmende ting i sitt gamle hjem, også kjent som USA´s mest hjemsøkte hus, som de alle bearbeider på hver sin måte. Serien hopper mellom fortid og nåtid, så du forstår mer av hva som virkelig foregikk og hvorfor noen av familiemedlemmene gikk bort.

The Innocents

Sjanger: Drama & eventyr. Denne tror jeg at jeg slukte på rekordfart, og det var nonstop frem til jeg hadde sett alt på få dager. Denne serien handler om overnaturlige krefter og mystiske eksperimenter for noen tenåringer som er på rømmen. I de første episodene av serien forstår du raskt at det handler om Shapeshifter som betyr at de kan ta på seg andres utseendet. Men det de ikke vet er at det skaper fare for de som er involverte. 

Ozark

Sjanger: Krim & drama. Denne overrasket meg positivt, siden du raskt blir revet med og håper så syyykt at familien ikke blir tatt. Serien består av en familie på fire, som går over til den kriminelle siden uten noe valg. Derfra blir det bare mørkere og det er god underholdning gjennom hele serien. Familien roter seg inn i et meksikansk narkokartell og forstår raskt at de har begitt seg ut på noe farlig da personer de kjenner blir drept.

Noen andre serier du vil anbefale meg om å se? <3

10 kommentarer
    1. Game of thrones!! Om du inte redan sett den, bästa serien, rekommenderas starkt 🙂 Annars så är Black Mirror också bra, tänkvärd angående dagens sociala medier & teknik.

    2. Så mange gode tips, tusen takk <3 Jeg har faktisk ikke sett noen av de, men vurderer sterkt The Haunting of Hill House. Isåfall må jeg nok se en komedie før jeg legger meg, sånn som du sier! Jeg blir så redd, men elsker det! Haha.
      Jeg anbefaler Kielergata som går på tv2. Det har bare kommet ut 3 episoder, men det virker som en bra serie 🙂 Jeg har en stor kjærlighet for dokumentarserier, så jeg digger for eksempel Making a Murderer!
      Breaking bad er helt klart en av de beste seriene jeg noen gang har sett, det tok et par episoder før jeg følte den, men det er mange sesonger og jeg har sett hele serien to ganger. Den er sååå bra 😀
      Ha en fin tirsdag, vakre <3

    3. Thea Alana: Hahahaha anbefaler deg virkelig å se på noe som får tankene vekk fra den serien. Den er så bra at du bare MÅÅ se den! Breaking bad har jeg sett for lengst – loved it. Jeg har hørt om Kielergata som du nevner, så kanskje jeg skal gi den en sjanse selvom jeg ikke liker norske serier hehe…

      Ha en fin kveld<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg