Å FISKE SIN EGEN MIDDAG

Å vite at Lofoten turen er over nå, det er ikke annet enn dritt. All den tiden det tok for å planlegge denne turen, ventetiden før avreisen og dagene vi var der, gikk så alt for fort. Til å være en som ikke er glad i vinteren, er det sykt å si dette; Men jeg skulle gjerne blitt der èn uke til. Så dette er absolutt ikke min siste tur til Lofoten. Jeg vil oppleve den på sommeren også, det tror jeg er noe helt eget. Akkurat som på vinteren. Ingen ord kan beskrive lykken min over å endelig ha vært i Lofoten. Jeg følte meg så hjemme der, at jeg passet inn, til tross for at jeg aldri har vært et naturmenneske. Men dette har snudd ganske kraftig det siste året merker jeg. For ikke bare har jeg vært i Lofoten denne måneden, men neste måned skal jeg til Svalbard!!!! Jeg aner ikke hva som skjer med meg, men jeg vil bare oppleve Norge mer. Det er en skam for meg at jeg ikke har gjort dette tidligere, så nå vil jeg bare oppleve alt kjenner jeg.

De siste dagene i Lofoten var veldig koselige. Den ene dagen hadde vi planlagt å dra ut på havet for å fiske vår egen middag etter å ha besøkt et par flotte steder. Det endte opp med å bli et problem da vi var for mange for èn båt, siden vi var syv personer. Men noe jeg lærte meg på denne turen, er hvor hjelpsomme menneskene i Lofoten er. Jenta som jobbet i kassen på havnen, ringte som samboer og lurte på om han hadde tid og lyst til å gi oss en liten tur ut på havet. Dette gjorde de HELT frivillig, og det synes jeg bare er så ufattelig snilt gjort. Vi endte til slutt opp med to båter, og ble ute på havert i nærmere 2-3 timer. Jeg tror alle mistet følelsene i hele kroppen, for det var så kaldt ute på havet og vi var så våte etter alle bølgene som traff oss i farten. Likevel kunne jeg ikke annet enn å le meg gjennom det hele, det var så gøy. Vi fikk så mange fisk at vi spurte andre på havnen om de ville ha et par. Så med så mye fisk endte vi opp med et saftig herremåltid som bestod av massevis av torsk, hjemmelaget gratinerte poteter, hjemmelaget potetmos, sprøstekt bacon og fiskesaus fra Lofoten. Man skulle tro at det var mye mat til overs, men nesten absolutt alt ble spist opp, bortsett fra fisken.

Jeg prøver virkelig å begrense hvor mange bilder jeg legger ut her, men det er litt vanskelig. Så her kommer det et lite bildedryss av de siste dagene:















Nå ligger jeg rett ut i sengen min, hjemme i Moss og har blitt dårlig etter turen. Det begynte allerede de to siste dagene, men gårsdagen var den verste. Nå er jeg heldigvis allerede bedre, og krysser derfor fingrene for at jeg er frisk som en fisk i løpet av de neste dagene

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg