ANTREKK: STORE BUKSER

Det er rart å se hvordan stilen min har forandret seg i løpet av årene. Det startet med at jeg var en guttejente som nektet å bruke stringtruser, og kun skulle bruke boksere. Jeg ville være en av dem. En av gutta. Jeg begynte å gå med gutteklær, kjøpte alt på herreavdelingen, og fikk meg selv til å tro at dameklær var for jålete for meg. Så kom jeg til slutten av videregående. Jeg begynte å gå med stramme jeans igjen (og alle bokserne var byttet ut med stringtruser), og jeg kastet alle buksene som hang langt ned på rumpen min. Jeg fikk plutselig komplimenter av gutter som at jeg burde gå med stramme bukser oftere. Plutselig likte jeg å føle meg mer som en dame, det jeg for bare litt siden hatet. Nå var ikke lenger guttene inspirasjonen min, nå var det jentene. De populære jentene på skolen. Da begynte jeg å kombinere stort med lite, og ikke glemme hva jeg selv likte. Men jeg trengte å eksprimentere litt med en blanding av guttete og jentete. Det var mye fælt jeg gikk med, altså GUD. At ingen venner sa ifra til meg om at jeg så for jævlig ut, det vet jeg ikke helt om jeg kan tilgi dem for. Jeg nektet å ha slengbukser, og bukser med vide ben – for jeg synes det var stygt lenge. Men så tar du deg selv i å prøve en, og du føler deg komfortabel siden du ikke lenger føler at jeansen presser på magen. Du slipper merkene etter sømmene på bena, og du får plass til å spise mer. Halleluja. Min første ikke-tettsittende bukse. Jeg elsket den, og jeg ville ha mer. Jeg kjøpte mer og mer stort, både underdeler og overdeler. Jeg følte endelig at nå føler jeg meg vel.

Jeg møter ofte på irriterende problemer som at bukser er for lange for meg på 165, men heldigvis har jeg begynt å gå til skredderen. De fikser det for en billig penge. De har blant annet fikset lengden på denne buksen (!!!) og på flere andre bukser jeg har hjemme. Det har seriøst reddet meg fra å måtte returnere tilbake perfekte bukser, som bare er litt for lange.








Kåpe og sko fra Acne Studios // T-skjorte fra WESC // Turtleneck fra Riccovero // Bukse fra Zara // Veske fra Morris x IvyRevel

10 kommentarer

Siste innlegg