DETTE SKULLE JEG GJORT FOR LENGE SIDEN

Reklame – sponset klipp

Det er ikke mange dager siden jeg så meg i speilet og tenkte for meg selv at nå, nå begynner håret mitt å bli for langt igjen. Men likevel var det noe annerledes. Jeg hadde ikke lenger lyst til å bare klippe av noen få centimeter for å friske det opp. Jeg ville ha noe nytt, for første gang på veldig lenge. Og det er så rart å tenke på hvordan mitt forhold til håret mitt har vært. For det har vært en lang vei å gå. Mens andre trodde jeg hadde langt hår fordi jeg likte det, så var sannheten at jeg gjemte meg bak det. Jeg ville skjule at jeg var født med microti, størrelse forskjellen på brystene mine og det at jeg alltid har likt å dekke til huden min med håret mitt. Håret ble et gjemmested for meg, og så langt skulle jeg ønske at det aldri gikk siden det fremdeles er noe jeg jobber med nå i dag. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å klippe håret mitt så kort med det første, men det var en tråd som trengtes å kuttes for min egen del. Det føles så godt, samtidig skummelt for nå kan jeg ikke skjule brystene mine lenger. Jeg skulle ønske jeg var den jenta som ga fullstendig faen og kunne embrace dette – for jeg vil det så mye. Men det er flere ting enn bare dette som jeg må jobbe med, før jeg kan klare å gi mer faen. Og dette skal jeg ta ordentlig tak i dette året. Jeg må det for mitt eget beste.

Jeg ble klippet av flinke Karoline, som jeg kjenner fra før av. Så det var ganske beroligende å vite at det var akkurat hun som skulle ta på seg den jobben. Jeg har hørt så mange historier, og sett nok til å ikke våge å gå til hvem som helst for å få en hårklipp. Så at det ble av Karoline på Gevir passet meg veldig bra. Jeg ba hun faktisk om å klippe mer enn hva hun viste meg, og det gjorde jeg litt for å teste meg selv – se om jeg hadde baller nok, noe jeg hadde. Lengden jeg gikk for er hverken for lang eller for kort, men akkurat riktig lengde for meg føler jeg. Og jeg er SÅ fornøyd med hvordan resultatet ble. Det er så friskt og sunt nå, at det er som å ta på en helt ny sminkebørste haha.

En ting er sikkert og det er at jeg aldri skal la det bli så langt igjen før jeg klipper det.


FØR:





ETTER:


9 kommentarer

Siste innlegg