FØRSTE DAGEN I LOFOTEN

Første dagen i Lofoten var i går, og jeg er helt amazed av naturen her. Jeg vil nesten slå meg selv i ansiktet, for det er helt sinnsykt at jeg aldri har dratt hit tidligere. Luften er annerledes, og omgivelsene er fantastiske. Det er her i Lofoten, at jeg virkelig forstår hvor heldig jeg er som er født i Norge, og har dette rundt meg. Jeg har tatt meg selv i å nesten gråte, men de tårene sparer jeg til senere. Nå skal jeg suge til meg alt som jeg får sett på denne turen, og leve på det lenge. I skrivende stund sitter jeg og er nærmest målløs. For jeg finner ikke ord på hvor takknemlig jeg er for å endelig få oppleve dette stedet, denne fine plassen vi bor på. Jeg la ut en story på Instagram i går, hvor det ramlet inn med direktemeldinger fra folk som lurte på hvor vi bor. Og jeg lover at det innlegget kommer i morgen, jeg må bare få tatt bilder utenfra og litt inne i huset – slik at dere kan se hvor hjemkoselig vi har det. Det desidert hyggeligste med dette huset, er nok peisen i stuen. Vi er en gjeng på syv stykker, som setter oss rundt bordet ved peisen og spiller Ligretto på kveldene. Akkurat her har ikke jeg noe å komme med, når jeg aldri kommer meg i pluss – men stemningen i dette spillet er så artig at jeg glemmer hvor dårlig jeg egentlig er.

I hele går kjørte vi rundt i de to bilene vi leier, for å spotte fine locations til å ta litt bilder og skape minner. Vi var blant annet innom Flakstad, Reine og Fredvang. Man skulle nesten tro man blir lei av å kjøre rundt, men det er så utrolig hyggelig. Det føles skikkelig ut som en roadtrip, hvor du bare nyter alle stedene du kjører forbi. Det beste av alt på disse bilturene er nok de gamle spillelistene vi hører på, og har allsang i bilen. Og tanken på at vi har to hele dager igjen med mer av dette, det gjør meg glad.














Og over til det beste så langt: Jeg så nordlys for første gang i går kveld!!!!!! Det danset, det ble rosa og var bare helt fantastisk å endelig oppleve. Vi har med to gutter som er ganske rå på å få tatt gode bilder i dårlig lys, og disse bildene er tatt av min kjære – og de er HELT uredigert under her.


4 kommentarer
    1. Så heldig du er som er der, åh det er en drøm! Nordlys er vi så heldige og se i Trondheim også, men det er noe annet og være i Lofoten å se det siden det er litt andre typer nordlys der, det er virkelig vakkert! Flotte bilder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg