GJEST PÅ PODCASTEN GLAM TALK

De siste 24 timene har vært veldig overveldende av kjærlighet for meg. Og det hele begynte med at jeg for flere uker siden var gjest på podcasten Glam Talk, som er i samarbeid med Tomas Erdis og ELLE. Det er veldig stort for meg, for jeg har alltid foretrukket å ligge lavt og ikke bli så lagt merke til. Jeg har liksom alltid likt å være den personen som er litt mer i skyggen, men den podcasten gjorde et eller annet med meg. Jeg kjente at jeg hadde en stemme, en stemme som snakker for alle med microti. Det føltes godt, og det føltes viktig. At jeg, en som er blitt litt kjent, også har en medfødt lidelse – og i alt dette har muligheten til å stå frem for alle de andre med det samme, det er stort. Jeg tror det nettopp gikk opp for meg egentlig, hva jeg faktisk har gjort nå.  Å kunne fortelle min historie, blant mye annet gøy i podcasten trengte jeg. Jeg trengte å bli forstått litt mer, bli mer hørt og bli mer sett. Og blant alt av debatter med bloggere om dagen, tror jeg denne podcasten kom på perfekt tid.

En del vet allerede historien om min medfødte lidelse som heter microti. Men til dere som ikke helt vet hva dette er, kan jeg forklare det kort. Det er en sjelden medfødt lidelse der et eller begge ørene ikke er ferdig utviklet. Dette gjør også noe med hørselen, slik at noen har sterkt nedsatt hørsel eller i mitt tilfelle ikke har hørsel på øret i det hele tatt. Man vet ikke helt hva dette kommer av, men det sier seg selv at det er en forstyrrelse som skjer i dannelsen underveis. For å fikse på den medfødte feilen, går man igjennom 2 eller 3 operasjoner – jeg gikk igjennom 3 på den tiden. I første omgang fjerner man brusk fra ribbeina for å forme et nytt øre. I andre omgangen kan man operere på forskjellige måter, men hos meg lagde de et stort snitt i hodet for å løfte øret fremover og plassere det på riktig sted, samt bruke mer brusk for å forme det som en siste finish. Som jeg også fortalte i podcasten, gjorde jeg dette da jeg var mye yngre, og siden den gang har de blitt myyyye flinkere! Det er derfor litt vanskelig å si om jeg skulle ønske at jeg hadde ventet til nå i dag med å ta operasjonene, eller om jeg er fornøyd med hvordan det ser ut nå i dag. Det er uansett ikke noe jeg kan forandre på nå.

Jeg vil takke ALLE for en så utrolig varm mottakelse av hva jeg har delt, og kjærligheten jeg kjenner svever rundt meg som en rosa sky. Det betyr så mye, for dette er skummelt for meg å dele. Jeg føler meg mer naken enn noengang, men faen så tøff jeg føler meg.




Trykk HER for å høre min historie på episode 7 på Spotify.

14 kommentarer
    1. Fulgt bloggen din i mange år og er så fint å se hvor sterk og mer sikker du har blitt ang øret ditt! Virkelig inspirerende <3

    2. Du er så jævla fin og virkelig ett friskt pust i bloggnorge!! Bøyer meg i støvet. Vi trenger flere som deg 😍

    3. Hei Madeleine!!
      Jeg har ikke ord som kan beskrive hvor TØFF jeg syns du er med å vise fram øret ditt!! (Jeg har et sånt øre jeg også på høyre side, vet du forresten at den øremisdannelsen heter microtia??) Du er virkelig en inspirasjon!! <3 <3

    4. Du får unnskylde meg Madeleine, jeg var for kjapp i går kveld. Jeg så bildene dine og sendte deg den første kommentaren før jeg leste det som sto skrevet (men fikk ikke skrevet på nytt før nå), og da så jeg at du selvfølgelig vet at det heter microtia. hehehe…

      1. Tusen takk, Martine!! Nå for øyeblikket bruker jeg en helt vanlig ansiktskrem fra Dr.Ankerstjerne – men hemmeligheten til den gløden er en facemist jeg bruker fra Inglot. Den er helt fantastisk! Og sist men ikke minst: jeg drikker masse vann, og det tror jeg har hjulpet huden min veldig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg