I HODET MITT

Det er absolutt ikke meningen å poste noe så sjeldent som det jeg gjør nå, men jeg vet ikke helt hva årsaken er. Så det blir så vanskelig for meg å fortelle hvorfor dette skjer. Kanskje det er vinteren som gjør noe med humøret mitt, eller at jeg rett og slett trenger en pause. Sånn som det er nå virker det som en god blanding av begge delene. Jeg har det bra, men jeg er ikke like sprudlende som det jeg var for en stund tilbake. Jeg savner det, veldig. Jeg prøver å ta tak, for å finne ut av hva jeg kan gjøre for å føle bedre om meg selv disse dager. For å ta bilder av meg selv er det siste jeg vil, og det er ganske fucked up med tanke på at det er en stor del av jobben min. Selvfølelsen er ikke helt på riktig sted nå, og det gjør meg usikker – som er skummelt å si høyt. Vixen kåringen var et skikkelig slag i trynet, til tross for at alt gikk bra. Men jeg innså hvor usikker jeg er på meg selv, og det skremte meg å se meg selv være så usikker blant så mange mennesker. Jeg kunne se at andre så panikken i øynene mine, og det var grusomt for jeg klarte ikke å skjule det. Sånn som jeg beskriver Vixen kvelden, er også hvordan jeg har det ellers. Det er forferdelig, det er nytt for meg og jeg vil ikke ha det sånn. Men hvordan jeg kan fikse dette, er et spørsmål jeg ikke har svaret på. Jeg prøver å gjøre noen små endringer i hverdagen min for at jeg skal føle meg bedre, og det er blant annet å koble mer av på sosiale medier. Ikke føle presset på at jeg må poste noe, men heller gjøre det når jeg har godt innhold å dele med dere. Å ha vært mer fraværende på SoMe til nå har vært bra for meg, for jeg har kommet i gang med treningen igjen som jeg tror vil vise resultater både fysisk og psykisk. Nå har jeg ikke trent regelmessig lenge, men denne gangen er jeg nødt til å prøve hardere og se om det gir meg noe. Og bare det å dele dette med dere, gjør at jeg allerede føler meg litt lettere. Så kanskje jeg rett og slett trenger å snakke høyt om dette, når jeg ellers er så stille av meg.

Denne helgen skal jeg trene, faktisk prøve bodybalance for første gang og ta et glass vin med noen venninner. Jeg tror dette er avkoblingen jeg trenger nå. Og håpe på varmere tider for jeg vil ha vår, og jeg vil ha det NÅ.


14 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i det å ha dårlig selvbilde. Det er så utrolig slitsomt å være usikker på seg selv. Håper du finner ut av ting og begynner å føle deg bedre <3 Klem

      1. Hei Marie! Det er utrolig slitsomt som du sier, og gjør meg vondt å lese at du kjenner deg igjen også. Så jeg håper derfor at vi begge finner ut av dette, slik at vi kan føle oss bedre igjen snart <3

    2. Det var trist å lese! Heide veldig mye på deg på vixen, på «toppomtoppbloggere» hadde de en egen avstemning på hvem leserne syns fortjente å vinne og der vant du, justsaying! Du er så mye mer enn en pris, husk det. Ønsker deg en god helg

    3. Jeg har fulgt bloggen din i mange år og får en vondt klump i magen av å lese dette. Ikke fordi jeg ikke forstår at du kan føle det du gjør, men fordi jeg så gjerne skulle ønske du kunne se deg slik jeg ser deg. Du jobber i en bransje hvor begrepet estetikk tas til nye høyder. Samtidig framgår du for meg som et genuint menneske med gode verdier, og en sann tro mot deg selv. Den personen du virker å være er verdt så uendelig mye mer enn bloggverdens estetiske skjønnhet, dyre vesker, rabattkoder og fancy priser. DU er beundringsverdig og din personlighet og utstråling inspirerer meg hver dag, og slik er jeg sikker på at mange andre føler.

      1. Det er så koselig å høre at du har fulgt meg i mange år, og legger igjen denne kommentaren nå. Det gjør meg skikkelig glad, og jeg blir ordentlig rørt av å lese dette. Å få komplimenter som dette, det er noe av det fineste jeg kan få. Og det vil jeg takke deg så mye for. Det treffer meg på riktig sted, og det gjør mye. Så tusen takk igjen <3

    4. Dette var kjipt å høre. Du er den nest jordnære og fineste influenceren av alle. Du er så utrooolig vakker og har en rå klesstil. Du er snill mot alle og tar deg til å svare alle som spør deg om ting. Skulle ønske du kunne sett deg selv sånn som vi andre ser deg. Du er en sikkelig bra dame og er et godt og naturlig forbilde for unge jenter. Samtidig må jeg hylle deg for ærligheten og åpenheten din, som du viser med å skrive dette. Nå skjønner jeg at det ikke bare er meg som har dårlig selvtillit, men til og med de vakre jentene som jeg beundrer på nett. Det er litt fint og litt trist å vite. Stor klem

      1. Hei Stine!

        Jeg blir utrolig rørt over alt det fine du skriver til meg. Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg har så herlige følgere som vil meg så godt. Det betyr mye for meg at du prøver å hjelpe meg mens jeg føler meg nede, det er så ufattelig pent gjort av en jeg ikke kjenner. Så tusen takk for at du hjelper meg, og jeg håper virkelig at du får det bedre med deg selv snart – slik at vi begge kan føle oss bra snart <3

    5. Jeg kjenner meg så veldig godt igjen i det du skriver. Når jeg er med på sosiale arrangementer som alt fra bursdager til resturantbesøk til å dra ut på byen kan jeg få skikkelige slag i trynet av egne tanker om meh selv, eller ideer om hva andre tenker om meg som trolig ikke er realistiske. Det er både trist og vondt at slike tanker skal ødelegge for oss. Jeg har slitt med sosial angst i flere år, noe som kom som en overraskelse da jeg alltid har vært utadvendt, tøff og veldig out there-positiv. Jeg er blitt «frisk» igjen nå, etter maaange kjipe måneder og hard jobbing, men den samme personen blir jeg kanskje aldri igjen. Det jeg egentlig ville si, var at å trene regelmessig, være nøye på å få i meg nok, variert, næringsrik mat og passe på at blodprøvene var gode. Jeg har avfulgt (eller trykket slik at jeg ikke får opp innleggene) til mennsker jeg vet jeg sammenligner meg med slik at jeg slipper dette daglig. Vil jeg titte eller ha inspirasjon, kan jeg heller oppsøke det da jeg selv ønsker. Jeg prøver også å fylle dagene med ting som gir meg mer energi og positivitet enn omvendt. Gode venner over mange venner. Ting jeg er trygg på over settinger jeg VET jeg blir ukonfortabel i. Også utfordrer jeg meg selv i tillegg, bare ikke too much! Jeg tror vi alle har alt alt for høye forventninger og krav til hva vi skal få til, hvordan vi skal være og hvordan vi skal se ut. Og et siste tips, både til deg og alle andre, skriv ned tanker i en bok eller på notater. Både vonde tanker og opplevelser, men også gode og når man føler håp og glede. Det har hjulpet meg masse å bare være dønn ærlig og få det ut. Ingen trenger å lese det, ikke engang deg selv i ettertid. Håper ting blir bra igjen for deg snart, du er en stooor inspirasjon!!

      1. Hei Tiril!

        Selvom det er trist å lese at du kjenner deg igjen i det jeg skriver, er det godt å vite at noen forstår hvordan jeg har det. En ting er å snakke om det med mennesker som sier de forstår, men for de som virkelig opplever det samme – forstår de på en annen måte. Og det hjelper meg mer, for som du skriver over her, så gir du meg tips til hvordan jeg kan få det bedre ved å hjelpe meg selv. Jeg setter pris på at du er åpen om det du opplever selv, for det er sterkt. Og det mener jeg virkelig. Det gjør meg SÅ glad å lese at du har blitt bedre, for det er ganske hardt når man er så langt nede. Jeg har vurdert å prate med en psykolog – men på en måte føler jeg at jeg klarer dette. Spesielt når jeg får så mye støtte og hjelp fra dere følgere. Så det vil jeg takke deg for, Tiril <3 Jeg skal følge tipsene dine, og se om dette kan være til hjelp. Det krysser jeg fingrene for!

    6. Trist at du har det sånn, Madeleine! Har fulgt deg mange år nå, og for meg er du klart en av de mest genuine og inspirerende bloggerne. Ta den tiden du trenger, kommer uansett til å følge deg videre så lenge du fortsetter! God klem <3

      1. Åhhh, denne kommentaren gjorde meg veldig glad. Det skal ikke mye til for at jeg blir rørt om dagen kjenner jeg, men det er noe med å høre hva slags inntrykk andre har om deg, som betyr mye å høre. Spesielt når det er så positivt som dette! Så tusen tusen takk, Katinka <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg