SVALBARD – DINNER AT GRUVELAGERET

Dere må begynne å bli lei Svalbard innleggene mine snart, men jeg er ikke helt ferdig enda – but soon <3 Det er bare så viktig for meg å få publisert alle disse minnene et sted, tilfelle jeg skulle miste bildene. Det er en av (mange) goder man får ved å ha en blogg, du har et evig arkiv som du fyller opp med minner. Jeg elsker det!

Etter hundekjøringen hadde vi booket bord på en restaurant som heter Gruvelageret. Dette er en av få ting jeg har hørt veldig mye om på Svalbard. Maten skal være en opplevelse i seg selv, og å spise all denne gode maten i et bygg som tidligere var et gruvelager med mye historie, det synes jeg er kult. Det er en varm og god atmosfære inne på det unike spisestedet, og du føler en indre ro som jeg elsker å få mens jeg spiser ute. I dette tilfelle, ble vi ganske søvnige noen av oss etter en lang dag. Men alt i alt var det fantastisk! Det var en 4-retters meny vi hadde, og alle rettene var like flotte å se på – og ikke minst gode. Overraskende nok var det hvalretten som ble min favoritt. Den hadde så mange spennende smaker i seg, og kom i en artig kaviarboks. Da ble jeg først litt stresset, for jeg hater kaviar. Så du får deg en liten overraskelse når du tar av lokket og ser noe helt annet enn kaviar. En bra overraskelse for min del, haha.



Her er den fine gjengen jeg var på tur med.

Her fikk vi ventebrød som stod over alle forventninger. Stekt i MASSE smør – akkurat sånn som jeg liker det.

Rett nr 1: Soppsuppe med lokal villsopp og torsk.

Rett nr 2: Hval tataki med beter og soya tapioka.

Rett nr 3: Reinsdyrfilet med spinat kroketter og solbærsaus.

Rett nr 4: Sjokoladeganache med multer og sitrongressorbet.

 

Etter en god smaksopplevelse, bestemte vi oss for å spasere ned til hotellet vårt for å legge oss etter nok en lang dag på tur. Det som var veldig uvant for meg på Svalbard, var at det var lyst hele døgnet og det var sol da klokken var 23:00. Du blir nesten litt mindfucked av det, men samtidig var det så koselig å spasere hjemover og være så heldige at vi fikk nyte solen litt også.


4 kommentarer
    1. Jeg er helt lik når det gjelder dokumentering av minner 🙂 Dessuten er det inspirerende; jeg har også lyst til å reise til Nordnorge en gang, og gjerne Svalbard 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg