I HATE MY NATURAL HAIR

Hallo dere! Som alle jenter kjenner seg igjen i: Har du flatt/ rett hår, vil du ha krøllete/ fall. Har du krøllete/ fall i håret, da vil du ha flatt/ rett. Hvorfor er det sånn? Jeg lurer, fordi jeg hater at det er slik. Jeg hater mitt naturlige går av gode årsaker. Håret mitt reagerer på snø, regn, fuktighet, og klamhet uansett om jeg retter det ut. Da blir det dobbelt så stort som det naturlig er. Som vil si folk kan sammenligne meg med en fullvoksen løve. Håret mitt er så fluffy at det er irriterende. Vet dere om noen hårkurer osv som hjelper mot slikt og hvordan er ditt forhold til håret ditt?

67 kommentarer
    1. Ikke for og være frekk, men prøver du og få folk til og si: “Neeei !!! <3 Det er fint!!" Siden du sier det er stygt ?? Jeg synes ærlig talt at du har shiiit fint hår, og mye mye mye penere hår en MANGE ANDRE. F.eks meg, så vær fornøyd du. Drømmehåret. Mørkt, langt. både fluffy og rett er fint på deg. 😉
      #Nohate.

    2. du skal kjøpe Moroccanoil på frisørsalogen, åsså tar du å smørr håre me litt Moroccanoil mens det håre e vått, åsså grer du håre ditt. skal funke

    3. Jeg hadde det samme problemet helt til jeg begynte å bruke Moroccanoil serien(shampo,balsam,hårkur og hårolje). Det gjorde håret mitt myye mindre “fluffy” 🙂 fås kjøpt på frisørsalonger 🙂

    4. Kjenner meg igjen der. Jeg har naturlig masse fall i håret og jeg kan ikke gå ut i regnet uten å se ut som en løve når jeg kommer inn igjen

    5. Hata håret mitt! Har skikkelig “frizzy” hår om eg ikkje retta det. Men har retta det så masse no at det holder seg lenge,alle maser om at eg må slutte å rette siden det sliter sånn, men vil ikkje gå rundt som et tråll…

    6. Fantastisk fint hår, du har! Jeg har samme problemer med at jeg retter håret også blir det brusete, så jeg kjøpte en spray fra kms som skulle holde det…

    7. Har det helt likt. HATER det. Pluss at man bruker hundre år på å rette det ut, orker såvidt å begynne. Ca hvor lang tid tar det for deg å rette ut alt? Du har jo suuuperlangt og fint hår!

    8. Eneste jeg vet om som du kan gjøre er å ta permanent retting av håret 😀
      Jeg selv har krøllete hår og jeg skulle ønske jeg hadde litt mer krøller, eneste jeg ikke liker med håret mitt er at luggen krøller seg, hater det så sykt!
      Forresten så synd jeg håret ditt er nydelig uansett om du har rett eller krøller/fall 😀

    9. Jeg har det også sånn håret mitt reagerer også på regn å snø,det er sykt irriterende
      Jeg har naturlig fall og volum i håret mitt og i tillegg er det tjukt . Hver gang jeg skal gå me løst hår må jeg rette det.

    10. Jeg har HELT naturlige ordentlige krøller, og jeg har litt samme problem… går jeg ut og det er snø i lufte eller noe sånn, så blir det krøller i det.. bare luften er LITT fuktig så krøller det seg.. jeg vet ikke hva som kan få det til å holde seg rett dessverre! men har hørt at GHD-rettetangen er den som holder håret stritt lengst 🙂

    11. Eg tror nesten alle jenter liker ikkje sitt naturlige hår iblant 🙂 Men folk kommenterer og mener det er kjempe fint !
      For å si det sånn, kunne eg gjerne byttet hår med deg ! 🙂

    12. Du har dødsfint hår uansett! Men jeg skjønner hva du mener. Jeg har krøllete hår til vanlig, og når det blir litt fuktig og jeg har retta det blir det fall. Saiko irriterende! Men når jeg er hos frisøren retter de ut håret mitt (lettere å klippe) og da tar de i en type spray som seriøst funker fett! Hadde helt rett hår i to dager! Husker ikke hva den het, men bare å spørre hos frisøren, de skjønner sikkert hva du mener=)

    13. Kjøp deg noe som gjør at håret blir tungt. Tror det skal hjelpe? Håret mitt har fall og er litt grovt. Må bruke noe lignende olje, for å greie å børste det etter å ha dusjet. Håret mitt reagerer også på regn og slikt som ditt. Så former håret mitt seg veldig lett, noe som er ganske irriterende. Men ellers er jeg fornøyd med håret mitt! Ønsker lengre da.

    14. Ser det er flere her som har samme problem, og det har jeg også! Håret mitt reagerer til og med på vind! Det krøller/bølger seg med èn gang. Sykt irriterende!
      Vet ikke om noe som hjelper, men du har jo dødsfint hår!

    15. Har akkurat det samme problemet! Hvis jeg forlater huset med helt rett hår, så kommer jeg hjem med bølgete hår og krokete tupper!
      Vet noen om noe som hjelper mot krokete tupper? HATE IT
      Du har dødsfint hår maddepaddee!

    16. har egentlig aldri selv hatt dette problemet, men etter litt dipdye og helt sinnsyk luftfuktighet her i malta, så er håret mitt ett helvette. Heldigvis fikk jeg løst det med random anti-frizz shampoo, og “smoothing lusterizer” fra TIGI/s factor. og siden du retter ut håret ditt såppas mye så ville jeg oså anbefalt “flat iron shine spray” av samme merke ! 🙂

    17. Håret mitt er akkuratt det samme, men jeg har en sånn hårkur som på en måte “roer det litt ned”: joico k-pac reconstructor. Funker veldig bra, og jeg bruker den ca. 2 ganger pr. månde 😉

    18. Tungende shampoo/balsam er definitivt noe å prøve! Når det kommer til hårpass burde du investere i litt bedre shampooer enn de som selges på matvarebutikker etter som disse er vannet ut og blir dyrere over tid siden du bruker mer av de i forhold til salongflasker. Personlig bruker jeg John Freida, som koster 99 kr flaska – som ikke er en dyr pris. Brunnette Brilliance (vet ikke hvordan det skrives) er noe som ville ha fungerert godt for deg siden du har forskjellige toner i håret og ønsker sikkert å ta vare på disse. John Freida kan du få kjøpt hos blant annet Cubus og Vita.
      I tillegg kan du også prøve naturlig kokosolje. Kokosolje kan brukes til alt fra matlaging, dråper i vann for å abstraktere mineraler bedre til HÅR. Dette vil automatisk tynge håret litt, gjøre det mindre frizzy og i tillegg gi det flott glans. Jeg vet ikke hvor du kan få kjøpt dette, siden jeg kjøper ren kokosolje i utlandet for ingenting.
      Begge disse tipsene som jeg fikk fungerte knall. Jeg har lett flokete, krøllete, frizzy, vann-, fuktighet-, snø-, you name it-reagerende også! Og siden jeg begynte med disse har håret mitt vokst nesten dobbelt så fort og ser mye, mye mer sunnere ut. Det har ikke lengre det daffete usunne looken som krøllete hår kan så lett promotere.
      Håper disse tipsene hjelper!

    19. Har akkurat det samme håret, føler meg som en nydusjet fluffy hundevalp med afro … Haha, huff
      Jeg synes den “Sunsilk, stronger to grow longer” shampoo’n hjelper litt. Da blir håret mer glansfullt og glatt og da blir det lissom ikke like fluffy, hos meg i allefall da

    20. Maroccoan oil funker fett på mitt hår 🙂 Min er fra lee stafford! Kan du lage et innlegg om hvor man evt kan få kjøpt fete tshirter på nett??? Det hadde virkelig vært konge, elsker stilen din!

    21. har AKKURAT det samme problemet! håret mitt er naturlig tjukt og krøllete/bølgete, så om det er litt fuktig ute, så får håret mitt fall, noe jeg IKKE liker! vil ha det rett 🙁

    22. du er så heldig som har tykt og langt hår!! jeg har det mest flate og kjedeligste håret i historien… og jeg får heller aldri volum i håret. og mitt hår reagerer også på regn, snø osv… og hvis du får fluffy hår bare ha det i en løs hestehale! da blir det jo dritfett uansett 🙂 ha en fin kveld videre!

    23. Jeg har litt sonn “fluffy” hår etter jeg har dusjet og slikt. Å det ser ganske slitt ut på en måte, uansett om jeg netopp har klipt det eller ikke. Så jeg må rette det etter jeg har dusjet og sonn. Jeg har ganske langt hår, og det som funker litt for meg er; morocanoli og da legger håret seg litt ned ogsonn. Men jeg må fortsatt rette det for at det skal se best ut 🙂

    24. har krøller og fruser selv, det som funker er moroccanoil… aldri vært så fornøyd som jeg er med den ;))

    25. Jeg fikk dritfine (ikke for å skryte) krøller da jeg var på leir, men ikke nå når jeg har kommet hjem, wtf?! Jeg trodde det var fordi jeg tørket det naturlig da, men da jeg prøvde det så gikk det ikke? Så jeg prøvde neste dag med å gå ut å “lufte” håret, men da ble det bare krusete? Jeg aner ikke hvordan jeg skal få de krøllene tilbake, men jeg skal fortsette å prøve for de likte jeg. 🙂 Elsker bloggen din!! 😀

    26. Du har i hvertfall hår, vær glad for det. Og du hater det jo ikke, for da kunne du bare klipt det av. Det er mer praktisk uten hår, tro meg det vet jeg så altfor godt. Ikke for å være slem, men blir litt småirritert når du sier du hater håret ditt også er det så langt og flott. Mitt falt av, og jeg har savnet det hver dag siden.
      Er du misfornøyd, kan en frisør sikkert fikse det, eller du kan klippe det eller noe sånt. Du har mange muligheter og et nydelig flott hår som fortjener å bli tatt godt vare på!

    27. Jeg hadde også sånt hår før, helt utrolig fluffy! Men så tok jeg anti-permantent som gjør at håret ditt blir rett for ever. Slapp å rette håret på et år. Og nå, etter permantenten har gått ut, har jeg ikke hatt noe problemer med fluffy hår i det hele tatt, anbefaler det virkelig!

    28. Hei 🙂 digger bloggen din! Jeg har hatt samme problem som deg men så fikk jeg ghd rettetang, og etter det har ikke håret mitt krøllet seg en gang;) Så jeg annbefaler deg å kjøpe ghd 🙂

    29. Hater håret mitt jeg og, det er så krøllete og det er fett i det hele tiden uansett når jeg har dusja..vurderer og gå til friøren og ha sånn rett hår i ett halvt år..tror det er lurt eller tynne det (:

    30. moroccanoil! den har jeg brukt lenge nå, den e er kjempebra! den holder håret rett, mykt og glatt, om det er veldig krusete/krøllete til vanlig 😀

    31. klipp opp det nederste håret ditt. si til frisøren at du vil tynne ut det nederste, da blir dte ikke så “fluffy” og stort.. eller ta antipermanent… så slipper du å rette det

    32. Jeg har også løvehår, hårkuren fra andrew barton som heter S.O.S. help me gjør underverker! håret blir glansfullt og det roer ned håret veldig! det beste er at du merker forskjellen etter 2. gangen.

    33. wtf? ditt hår var jo MYE finere da det ikke var retta da. Du skulle prøvd å ha mitt hår du, lurer på hvordan du hadde takla det hvis du syntes ditt var stygt! Det var jo dritfint!! ♡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg