HEALTHY FOOD INSPIRED

Hei dere! Fitness inspirasjon blir mer og mer populært. Nyttårsforsettene har virkelig satt foten i bakken på mennesker. Trening og mat er det blitt så mye fokus på nå at jeg faktisk blir skremt. Det er stilig å se at mange har kommet så godt i gang med målene sine men jeg synes det begynner å bli litt for mye nå. Instagram fitness-accounter hyller mennesker som er syltynne, spiser en bit salat til frokost osv. Jeg vil ikke si det er sunt, vil dere? Jeg følger selv fitnessbrukere, en av hovedgrunnene er fordi det er sjokkerende å se hvor tynne mennesker som plutselig er inspirasjonen nå i dag. Hvor er det blitt av de vakre menneskene med FORMER? Mennesker med former som elsker kroppene sine. Det kaller jeg inspirasjon. Veltrente mennesker er så klart inspirerende det og, men dere forstår hva jeg mener. Jeg er ikke så opptatt av hva jeg spiser og hvor mye jeg trener. Jeg trener fordi jeg vil bli flinkere og sterkere. Jeg har ingen planer om å bli tynnere, det vil jeg ikke. Så nå er jeg blitt så inspirert av all denne fitnessinspirasjonen som flyr rundt at jeg nå mener det virkelig er på tide å hylle alt det usunne vi spiser og har, usunn mat jeg elsker deg. Jeg er for glad i usunn mat og har ingenting i mot det. Frokosten min i dag bestod av dette:

41 kommentarer
    1. Det du sier er HELT sant! Jeg følger noen sånne fitness-accounter på insta, men det er fordi de legger ut sånne små treningsøvelser:) Jeg også vil trene for å bli sterkere, for muskler er noe av det siste jeg har.
      Kjempe bra innlegg Madde!

    2. Veldig enig med deg, men det er jo ikke veldig sjarmerende å sitte som en stor fett klump og hive i seg hamburger og pizza til hvert måltid 🙂
      Ha en herlig søndag videre!

    3. Haha genialt 🙂 Sånn er det når verden får menneske til å tro at perfeksjon er en distanse framfor det å finne det som er “bra med seg selv”. Sunnhet er det flotteste, og det betyr ikke en gullerot, men heller det at kroppen har det bra. Kroppen har det btw. veldig bra med junkfood også, man er ikke en kanin:)

    4. Haha, elsker at du mener dette! Er akkurat slik selv. Spis det man vil, og tren regelmesig så trenger man ikke tenke på mer. Du er et artig og insprerende forbilde Madde :)))

    5. Utrolig bra skrevet, Madeleine. Jeg har selv en spiseforstyrrelse, og må ærlig innrømme at jeg gjør det vanskeligere for meg selv å bli frisk ved å lese alle disse fitnessbloggene og lignende. Jeg syns ihvertfall du, som spiser det du liker og trener når du føler for, har et mer innholdsrikt liv enn de som bare fokuserer på mat og trening, og det er veldig inspirerende!

    6. Haha, digger deg! Selv spiser jeg mest mulig sunn mat og trener en del. Jeg gjør det ikke fordi at jeg skal bli tynnere, men fordi det er slik kroppen min trives best. Jeg reagerer på usunn mat (spesielt mat med mye fett i) og trener mye rett og slett fordi det er gøy (og fordi jeg vil ha bedre karakter i gym). Likevel kan jeg finne på å hive i meg en burger og chips etterfulgt av en is uten å tenke så mye over det. Kan bli litt dårlig av det, men noen ganger er det verdt det!

    7. ååh thank god!! endelig noen som sa det! helt enig med deg at det er helt sykt hvor mye fokus det er på trening osv..

    8. Beklager, men nå ble jeg rett og slett kjempeprovosert. Denne teksten viser en ting og det er klart at du ikke aner hva du snakker om. Dagens syn på fin kropp er veltrent og markert. Som du kanskje ser på disse fitspo brukerne legger de ikke ut bilder av ett salatblad (som du skriver), de legger ut mye mat. Selvom de ikke legger ut bilder av burgere og annen fastfood betyr det ikke at man sulter seg for det. Å ha en sunn livsstil innebærer og være i fysisk aktivitet og gi kroppen de næringsstoffene du trenger. Det har derfor skjedd veldig mye med kroppsidealet til omverden iløpet av de siste årene. Målet er ikke å sulte seg til en syltynn kropp eller å gå ned i vekt, men å spise sunt og holde seg i fysisk aktivitet. Jeg synes det er kjempepositivt fordi det er mye lettere og ikke minst sunnere og leve etter dette kroppsidealet som man skal ha idag. Jeg har kanskje ikke så mye former, men begynner å få en markert og fastere kropp. Jeg er kjempestolt av meg selv, SELV OM JEG IKKE HAR FORMER. Hadde du trodd det gikk an?

    9. Anja Kampenhøy: Har aldri sagt at det eneste de legger ut er et salatblad. Aldri sagt de sulter seg heller. Alle har former, men de som har mer synlige former, med ikke bare ben man ser er vakkert mener jeg. Det er min mening og du sier jo din.

    10. Jaaa, Madeleine du ruler. det er så bra sagt. Du er bare så himla kul. Åh jeg elsker deg. Usunn mat ER viktig. Endelig en blogger med selvtillit som ikke er for tynn eller jålete eller noe sånt tull. Du er bare best Madeleine

    11. Jeg trener ikke så mye. fotball 2 ganger i uka, og litt styrke hjemme. Bryr meg ikke om hva jeg spiser, akurat nå sitter jeg og spiser 3 stykker brownies… Spiser nesten aldri sundt, og jeg har sånn babymage. sånn som er rund, slik som babyer har. jeg prøver å få sixpack fordi jeg syns det er fint, og vil bli sterkere. Syns dette innlegget var veldig bra! Det er ikke sundt å spise så lite som noen gjør, man skal spise godt nok, og trene på det.
      Elsker deeeeg <3

    12. Dette er det beste bloginlegget jeg har lest noen gang! Skulle ønske at alle tenkte på samme måte. Det er så trist å se at unge mennesker bryr seg så mye om det å være tynn.

    13. Så utrolig godt å høre noen som sier dette! er et alt for stort fokus på den sunne maten og trening for at man faktisk skal kunne spise med samvittighet. Folk tar helt av med den “sunne” maten. Elsker usunn mat selv, men sliter med å spise det pågrunn av det store fokuset på at dette er “usunt”.

    14. ENIG!
      Herregud endelig en blogger som har skjønt det. jeg syns det bare kommer fler og fler blogger som handler om trening, kroppen, mat osv…

    15. Skjönner absolutt hva du mener, men det mange misstolker er hva fitness faktisk er for noe. Fitness er ikke å väre syltynn, fitness er å väre muskulös, altså rett för bodybuilding. Så jeg blir så provosert av alle som sier at fitness er syltynne folk som trener, for det er det faen meg ikke. Det er STOR forskjell på å väre syltynn og ha muskler. Anyways, digger bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg