EN LITEN HILSEN

I stad fikk jeg en melding av en utrolig hyggelig mor til en jente på 15 år som heter Andrea Gjeldnes. Hun ble utsatt for en fæl rideulykke 15. juli, hvor hun falt av hesten sin og dessverre ble sparket i ansiktet. En uhyggelig nyhet traff denne familien da det viste seg at kraniet var knust i pannen, deler av kraniet ble presset innover i hjernehulen. Uheldigvis ble nesen knekt også. På grunn av disse harde skadene som har hendt Andrea får hun et evig arr i pannen. I denne alderen er det ikke unormalt å være veldig opptatt av det ytre. Så da jeg leste videre i hva moren skrev til meg ble jeg plutselig brått rørt av hva 15 åringen sa til moren sin “Mamma, du vet “hun bloggern min”? Hun har et falskt øre, og har fått et nytt, men er lykkelig for det!” Jeg ble faktisk så rørt at jeg fikk tårer i øynene. Det gleder meg å høre at hun er veldig positiv nå av hva hun fikk vite om meg som hennes mor beskriver hun for øyeblikket. 

Kjære Andrea Gjeldnes. Det er utrolig tungt å høre hva som har skjedd med deg og jeg ønsker deg virkelig alt godt. Og du skal vite selv med evige arr, kan du smile sterkt å tenke over at du faktisk er blitt bedre, at du er sterkere & skal være stolt over arrene du har. Det gir deg mer styrke enn du kanskje vet selv. Kanskje ikke i dag, i morgen eller noen uker fremover, men en dag vil du tenke på at du er stolt over at du ikke lenger er redd for å vise arrene dine, redd for hva andre folk skal si om det. Vær sterk nok til å være stolt. Jeg vet hvordan det er å gå rundt med synlige arr. Jeg hadde min tid hvor jeg ikke var fornøyd med arrene mine, men med tiden ble jeg mer og mer stolt over å ha dem. Jeg har gått igjennom mye vondt og jeg er blitt sterkere enn noengang. Jeg håper du en gang kan tenke slik, og være lykkelig. Du er nydelig som du er.

Jeg har 3 arr som er synlige: et ved lysken, et på magen & et i hodet etter de måtte barbere halve hodet mitt i min andre operasjon+ jeg mangler et ribbein pga de trengte brusk fra mitt høyre ribbein for å forme øret mitt i min første operasjon. Alt i alt så har jeg fått et øret som jeg kan ta håret bak. Det er langt ifra likt som det andre, men det er nesten bare jeg som tenker over dette. Ønsker veldig gjerne at du skal få se mine arr og øret, og forhåpentligvis vil det glede deg at det er flere som har evige arr som er lykkelig med det.

127 kommentarer
    1. herreguuuud du er et så utrolig godt menneske og utrolig vakker! en sterk jente, som jeg ser opp til! åå du fortjener førsteplassen og mer til. Skulle ønske jeg kunne gi deg en skikkelig stor klem haha! du er sååå vakker

    2. Flott Madeleine! All respekt til deg som skriver innlegg om relevante hendelser og er et forbilde man kan kjenne seg igjen i! Supert, ha en fantastisk sommer! En herlig vakker jente er du!

    3. Du er bare en helt herlig person, både utseende og PERSONELIGHET! 😀 jeg digger deg, du er et stort forbilde for mange her ute❤

    4. Med et øre eller to, du er nydelig uansett hva, Madeleine! Det er så utrolig bra det du gjør, du fortjener all respekt<3

    5. wow, dette var utrolig inspirerende å lese! du er virkelig en herlig person med en helt fantastisk personlighet! du er et stort forbilde, og jeg ser virkelig opp til deg♥

    6. Utrolig inspirerende og godt skrevet! Du er kjempe vakker på innsiden og utsiden, andrea må være utrolig takknemlig og blir forhåpentligvis mer komfortabel med utseende sitt takket være deg 🙂

    7. For en fantastisk person du er! Herlighet, jeg kjenner at jeg blir rørt.. Helt utrolig nydelig er du og!
      Forbilde <3

    8. Du er så utrolig vakker, Madeleine! Ser virkelig opp til deg, og du er et stort forbilde for meg! Synest du er utrolig vakker, fordeom du har arr.. Jeg elsker stilen og personligheten din! DU ER NYDELIG, fortsett sånn <3

    9. Wow. Jeg leser vanligvis ikke blogger men ble anbefalt å lese dette på innlegget på twitter. Du er virkelig en fantastisk jente, og et fantastisk forbilde. Det er ikke mange som ville vist arrene sine på en såpass stor blogg. Jeg beundrer deg!

    10. Du er både vakker på utsiden og innsiden! Du har et virkelig godt hjerte og er et virkelig bra forbilde!❤❤❤

    11. Du er virkelig en av de STORE forbildene! Et strålende positivt eksempel på hvor god innvirkning bloggere kan ha på yngre lesere! Du burde virkelig være stolt over deg selv! Små forskjeller kan utrette store ting for enkelte! Tusen takk for at du gjorde dette for denne jenten!

    12. Du er vireklig fantastisk Madeleine.
      Jeg har arr på hele innsiden av leggen min, og på innsiden av det andre kneet, og bak låret fordi jeg brant meg, dette vil jeg ikke vise derfor går jeg aldri i shorts!:( Selv på varme sopmmerdager går jeg i bukse, det plager meg virkelig. Jeg er så redd hva andre vil si vist jeg går i shorts!:(

    13. Hadde aldri visst at du hadde sånne arr! Utrolig tøft av deg og stå frem sånn. Kan jeg spørre om hva som har skjedd?
      Stå på!

    14. Hanne: Jeg ble født med bare et øret, så for å få to ører måtte dem operere flere ganger for å kunne forme og gjøre øret “detaljert” med deler fra min egen kropp 🙂 Og tusen takk forresten!

    15. Elvira: Åh, du må klare å overgå den frykten. For det er ikke første gang mennesker ser et mennesket med arr, det er derfor man ikke burde frykte dette. Jeg overgikk den frykten, og jeg håper virkelig du får det til <3 Du kunne hatt så mye verre arr, eller manglet kroppsdeler, så vær stolt og tenk positivt!

    16. åh du er så fantastisk! ❤ utrolig nydelig på utsiden og på innsiden, et stort forbilde på alle mulige måter!

    17. Så utrolig bra skrevet! <3
      Jeg vet hvordan det føles med og ha arr på kroppen, har arr på lårene, hendene og magen å over brystet, etter selvskading.. Men har sluttet nå, men nå kan jeg gå i bikini uten å bry meg over at noen stirrer eller kommenterer det. Det var veldig ekkelt i starten og gå i t-skjorte eller shorts da jeg følte at alle stirret på meg, og var veldig redde for hva folk skulle tenke om meg. Men så bare brydde jeg ikke mere om hva andre syntes og hva de tenkte, så da gikk alt veldig mye bedre!
      Du er foressen et veldig bra forbilde, og du skriver en kjempe bra og inspirerende blogg <3

    18. jeg pleier egentlig ikke å kommentere så ofte på blogg men når jeg leste dette innlegget så måtte jeg bare. du er helt utrolig, madeleine.. jeg kunne ønske jeg hadde en venn som deg i livet! utrolige heldige folk som har deg i livet sitt isåfall. dette rørte meg utrolig mye:) fortsett og være den du er.

    19. Du er så inspirerende, og du har inspirert meg så ufattelig mye. Tror du er det sterkeste mennesket jeg vet om, og du er ufattelig nydelig. Du er et flott forbilde for de yngre generasjonene, og jeg synes det er så bra at du er en person som setter pris på de minste tingene. Jeg er kanskje eldre enn deg, men du har lært meg å være sikker nok på meg selv nå til å være den jeg er foran mennesker. Du er er en fantastisk person, Madeleine! Rett og slett

    20. Åh, fikk tårer i øynene selv nå! Du er helt fantastisk Madeleine, tror ikke mange topp bloggere hadde giddet å skrive om dette. Kan bare tenke meg hvor stort smilet til jenta er når hun leser dette! 🙂 Du er et godt menneske!

    21. Kjære Madeleine! Du kan ikke forestille deg hvor mye dette betyr for meg! Jeg hadde ingen anelse om disse arrene dine! dette gjør det veldig mye lettere for meg! tenk at du gjør dette for MIN skyld!<3 jeg kommer til å tenke på deg HVER dag, det vet jeg.. Det er en grunn til at jeg kaller deg "bloggern min", fordi det du har lagt ut på sosiale medier viser ei vakker jente med en like vakker personlighet...Tenk at du har skrevet dette som en hilsen til meg, det er jo helt FANTASTISK! jeg kan ikke få takket deg nok, uansett hvor mye jeg prøver.. Vil også si at da jeg så dette innlegget begynte jeg å gråte med en gang! Dette betyr så ufattelig mye for meg, og du er et av de vakreste menneskene som finnes her! Tusen tusen takk! At du står fram og viser disse arrene på bloggen, viser hvor sterk du er! Tusen takk Madeleine! Du vet ikke hvor takknemlig jeg er! Tårene er umulig å holde tilbake nå...

    22. ANDREA GJELDNES: Åh, det gleder meg så utrolig mye å vite at du faktisk reagerte på denne måten – selv om jeg ikke ønsket å få deg til å gråte da. Trist at noe slikt skal skje med en så flott jente som deg, Andrea. Håper virkelig dette hjelper deg og at du klarer å akseptere arrene dine på en positiv måte. Og du har en utrolig flott mor, det må jeg bare få sagt. Alt det gode hun sier om deg, du er virkelig heldig. Ha en strålende sommer videre, og stå på <3

    23. Tusen tusen takk Madeleine! det var gode tårer som kom fra meg.. <3 du aner ikke hvor mye dette hjelper meg <3 ja føler selv jeg har en flott mor også.. og resten av familien min er også like fantastisk som henne! ha en fin sommer videre du også! takk igjen! du fortjener ALT godt! DU ER FANTASTISK<3

    24. Du er en så fantastisk person på alle måter Madeleine! Fyf#en! Du er fantastisk og kan få enhver person til å føle seg bedre bare av å være deg! På en blogg! Du er så stort forbilde og så stor inspirasjon!!

    25. Du er virkelig en helt fantastisk blogger og et ende bedre forbilde Madeleine! Jeg ser virkelig opp til deg og du er NYDELIG på alle måter, både innvendig og utvendig! Du er utrolig sterk og jeg har virkelig stor respekt for deg! Et herlig menneske! <2

    26. Utrolig bra skrevet! Du er sterk 🙂 I mine øyne er du helt klart perfekt <3 Stå på videre! Elsker bloggen 🙂

    27. åherregud du er så vakker, Madeleine! tror du er den eneste bloggerne i hele Norge som ville skrevet et eget innlegg for å få en jente til å føle seg bedre, du er bare helt fantastisk tvers gjennom. du burde være stolt av deg selv og hva du gjør for henne og tusener av andre jenter der ute. klem i fleng!!

    28. Du er en inspirasjon, og et forbilde for så mange! Den effekten dette innlegget har på min datter kan ikke beskrives med ord!
      Dette hadde jeg absolutt ikke ventet! Helt utrolig at du gjør dette, så hun skal få det lettere!
      KAN IKKE FÅ TAKKET DEG NOK!
      Du er en ENGEL <3

    29. Line Gjeldnes: Ekstra godt å få høre at jeg er et forbilde for så mange av en mor, DET er herlig det! Tusen hjertelig takk nok en gang for så mye flott som du sier til meg, Line <3

    30. Herregud for et nydelig innlegg, utseende og småfeil blir bare bagateller når man har en så nydelig personlighet som deg! Håper det gikk bra med jenta, er utrolig leit å høre sånne ting…

    31. JEG ELSKER DEG! Fysøren, kan ikke få sagt det nok.. Men du er en stor inspirasjon for meg, uansett hva det gjelder! Du har et nydelig utseende og en utrolig kul stil. Dessuten har du en utroolig fin personlighet.. Du er mitt forbilde!! Og når du også viser fram arrene på bildene, det viser meg at du er en sterk jente som også har hatt vanskeligheter med utseende men nå er så sterk at du viser dem frem.. Ilu

    32. Du er sterk og nydelig! I en alder av 17 vet jeg godt at det er vanskelig å være “perfekt”, men du må jo være definisjonen. Takk for at du gjorde dagen min 100 ganger bedre. Masse kjærlighet sendes til deg.

    33. Du er pen uansett du! Enig at man skal være stolt av arr, har et ganske synlig arr på ryggen, ca 30 cm, etter en skoliose operasjon i fjor. Har egentlig ikke giddet og tenke så mye over arret, haha!

    34. Kjære Madeleine, jeg kommenterer nesten aldri, men på dette innlegget gikk det ikke ann å la være. Vet ikke helt hva jeg kan si, siden alle før meg har skrevet det jeg tenker, men jeg har faktisk aldri hørt om en mer fantastisk jente enn deg! Du er virkelig spesiell og helt fantastisk! Arrene har gjort deg sterkere og mer utrolig, du bør virkelig være stolt over deg selv! Kunne gjort alt for en venn som deg. Du virker så utrolig snill og støttende, og jeg er sikker på at Andrea kommer til å ende opp like sterk som deg, selv om det kanskje tar lang tid! Takk for at du er du

    35. kjempe bra skrevet! Du er utrolig vakker <3
      Kan du legge ut linken du skrev historien bak øret ditt på bloggen? finner den ikke, men vil gjerne lese den 😀 stå på videre!

    36. Det var utrolig flott skrevet! Jeg visste ikke det om deg, du er perfekt! Jeg fikk tårer i øynene selv av å lese det du skrev om hun jenta!! Du er virkelig en stor inspisasjon, ikke bare for meg og andre bloggere, men for de som har mistet selvtilitten! Du er utrolig godhjertet!! <33

    37. Du er et sterkt menneske, og et utrolig godt forbilde. Det at du kan skrive et så inspirerende innlegg for en leser, beviser bare hvilken god person du er!
      <3

    38. Dette innlegge var helt fantastisk skrevet! Det ga meg styrke til å vise meg i bikini som jeg ikke har gjort denne sommeren, siden jeg er redd alle skal stirre på feilene mine!
      Du er et utrolig sterkt menneske <3

    39. Du er et kjempe bra forbilde som tørr å stå fram med arrene dine, i motsetning til andre bloggere, og veldig snill som lagde dette innlegget ❤ all respekt til deg, Madeleine

    40. det var rørende å lese dette! du er et fantastisk menneske, og et STORT forbilde!
      vedder på at det ikke bare var jeg som fikk frysninger av dette innlegget, og av styrken din<3
      stå på nydelige deg!

    41. så utrolig herlig, virkelig!! utseende ditt, håre ditt, smile, stilen, ALT er det ei hver jente drømmer om. kødder ikke, hadde vært en ære å blitt kjent med deg!

    42. Stor sans for sånne som deg!! Nydelig jente innvendig og utvendig!! Og Andrea er akkurat det! Ett vakkert menneske!! 🙂 Jeg kjenner henne godt! <3

    43. Du må virkelig være det mest herligste mennekset jeg noengang har hørt om!! Blir bare mer og mer glad i deg<3 (uten i det hele tatt å ha møtt deg)

    44. Du er en helt fantastisk person, som ikke redd for å vise sine feil. Og viser at alle er perfekte på sine egne måter. Du er en av de får personene som jeg faktsik ser opp til! haha høres dumt ut i og med at jeg ikke kjenner deg engang, men utifra det du har delt med oss andre virker du som en helt fantasisk person!

    45. Du er helt fantastisk <3 Respekt til deg! De som har arr på kroppen, viser at de har gått igjennom en kamp, noe som igjen viser styrke, og mot 🙂

    46. Du er et så fantastisk menneske Madde! Du har så fin stil, så perfekt utseende! skulle så ønsket jeg kunnet se deg og snakket med deg i virkeligheten, min største drøm ass! 🙂 stor respekt til deg!

    47. Så nydelig skrevet! Du er virkelig en stor inspirasjon og et nydelig forbilde <3 Som en annen sa, de synlige feilene forsvinner når du har den flotte personligheten! Jeg har et sånn middels stort arr på kneet etter et fall for ca 3 år siden, er ikke noe flau eller noe sånn, men noe jeg angrer på er at jeg rev skorpen på såret hver gang det holdt på å gro, så det fikk ikke grodd skikkelig. jeg vet det høres innmarri ekkelt ut, men ja. Hvis jeg hadde latt det være i fred, ville jeg hatt et mye mindre arr rett og slett. Og jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg gjorde det :/ Håper virkelig at Andrea Blir frisk fort 😀 Digger bloggen din Madeleine, legger veldig få ganger igjen kommentarer, men denne gangen måtte jeg bare fordi innlegget var så fint! <3

    48. arrene dine gjør deg mer perfekt enn du tror. du er du uansett! når forbildet ditt innen utseende heter Madeleine pedersen, så er arrene dine med på å gjøre utseende så fint <3

    49. Du er en så fantaskisk snill person Madeleine!<3 Ser virkelig opp til deg og følger bloggen din hver dag! Det at du tørr å vise fram arrene dine og legge ut det på en blogg er veldig modig av deg. Og det at du har vært igjennom en operasjon for å få et øre syns jeg bare er så trist at jeg får tårer i øynene og jeg håper at du skjønner at du er helt fantastisk på så mange måter! Jeg er en stor fan av deg og det vil jeg alltid være<3 klem madde (Vi heter faktisk det samme c;)

    50. For en nydelig person du er, på utsiden og inn! Du er virkelig det man kaller et ekte forbilde. Du er sterk, Madeleine, vær stolt av deg selv, jeg beundrer deg! 🙂

    51. Du er så snill mot Andrea, hun gikk på skolen min! Jeg og har arr på øret for jeg har opperert hele øret selv!:) foten min er full av pigmentflekker, jeg ble født slik!:) stakkar andrea! Du er kjempesnill madde!:)

    52. Du er en kjempe nydelig jente som jeg ser opp til! <3 Jeg digger alt du skriver og dette er det beste innlegget du har skrevet, du skal ha stor respekt for at du tør å skrive dette om deg selv på bloggen din 😀
      Du er såå nydelig og fantastisk at jeg vil bare gi deg en kjempe stor bamseklem 🙂 Du fortjener førsteplassen og mye mye mer 🙂 Stå På! Du er best 🙂 Mange store klemmer fra Ann-Heidi

    53. Herlighet for et bra innlegg! Du hadde fortjent førsteplassen sååå mye mer.Veldig, veldig bra at du skriver om sånne her ting:-) du har nok stor innflytelse på andre og inspirerer dem mer enn du aner 😀 i allefall er du en av mine favoritter 😀

    54. Dette står det respekt av! VELDIG snilt av deg 🙂
      Veit hvordan det er. Har arr selv som jeg i sommer for første gang “må”vise dersom jeg skal gå i bikini. Har ikke helt vendt meg til de, men jeg har vel ikke noe valg. De er dessverre en del av meg selvom jeg ikke liker de..

    55. Så utrolig snilt ! Jeg ble rørt når jeg leste dette å faktisk begynte å gråte fordi du er så utrolig snilt og godt menneske og du kommmer deg så langt med et eller to øre ! Arr eller ikke ! Du fikk opp selvtilliten min og sikkert mange andre sin å ! Og helt sikkert den stakkars Jenta som falt av hesten sin og !<3<3

    56. Kjære Madeleine, for et utrolig fint innlegg:) Vit at du virkelig er en godhjertet person, det skinner så godt igjennom når du skriver! At du bryr deg om leserne dine er det ingen tvil om:) Ønsker deg en fantastisk sommmer videre!

    57. Hei Madeleine. 🙂
      Jeg har lest en del blogger, men du er den første som skriver et slikt innlegg, og får oss til å føle oss pene nok og gode nok, selv om vi har synlige arr.
      Tusen takk! Du er helt fantastisk.

    58. This mean alot to me, you are so beautiful and good hearted! I look up to you very much, and even more after this post. It was very brave of you to post this and show everyone that you can be happy even if you have scars or similar.
      Myself, i have pretty big white hyperpigmentations right over the my chest and on my shoulder and neck. I hate them over my whole heart and hate to go in bikini because I dont know what people would think and stare at them…but I have started to think positive, that some people have it worse and i hope that i some day learn to live with them like you and think about them as a part of me and not something I hate…!
      Hug

    59. Det står respekt til deg. Du er en inspirasjon til alle. Jeg har selv hatt en hjerteoperasjon, igjennom lusken. Og har ett lite arr nede med bikini kanten og er etter å ha lest dette ikke redd for å gå i bikini i sommer! <3
      du er best !

    60. Nå ble jeg veldig rørt… sitter å søker på nettet etter folk som er i lignende situasjon som meg. Også finner jeg dette vakre innlegget! Tusen takk.
      Har selv et arr i ansiktet etter en ulykke i fjor.. det har virkelig ødelagt selvtillitten min. Men jeg håper som du skriver at jeg en dag også kan være lykkelig, selv med et synlig arr i ansiktet. Jeg håper jeg klarer å heve meg over kommentarer og stygge blikk, fordi jeg er akkurat den samme personen som for et år siden. Det tar lang tid å bygge opp tro på seg selv – men jeg skal få selvtilliten tilbake. En dag så skal jeg det og den dagen ser jeg virkelig frem til!
      Du er virkelig et bra forbilde!! 🙂 Igjen tusen takk 🙂

    61. Så ufattelig jordnær og vakker du er! Å gjøre noe sånn for ei du ikke kjenner viser styrke og en enorm og fantastisk personlighet! Du er enestående!

    62. Hei Madeleine
      Dette innlegget gjør at du skiller deg fra de andre bloggerne. Du er opptatt av mer enn bare mote og det”perfekte”. Du er vakker og har alltid vært det, men ikke minst viser du bøttevis med empati og omsorg for lesere, famile og venner. Trine og Tor er nok veldig stolte av lillejenta si. Stå på videre. Du er ei solstråle for mange 🙂

    63. Dette innlegget hjalp ikke bare en jente, men flere! det skal jeg love deg. Du er virkelig et stort forbilde for meg, et fantastisk menneske som bare fortjener alt godt! Jeg er en stor STOR fan av deg <3

    64. Wow! Må virkelig si dette var en nydelig innlegg! Du er et utrolig flott forbilde for mange jenter der ute, inkludert meg! Så utrolig flott og god jente du er!

    65. Du gir meg så mye inspirasjon med dette innlegget! Tusen takk for at du er den du er 🙂 uansett hvor mye arr du har så er du like nydelig! Både innvendig og utvendig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg