EN BRA START PÅ UKEN?

Jeg er ikke helt meg selv i dag på humøret. Å være deprimert, klage, tenke du ikke er god nok, pen nok, blogger bra nok, rett og slett bare at det ikke er nok – den følelsen styrer meg i dag. Å være blogger, er en konkurranse i seg selv – uansett om man vil innrømme det eller ikke, stemmer det. I dag slo alt dette meg, ganske brått. Jeg har ikke et spennende liv, jeg reiser ikke mye, jeg har ikke de dyreste merkeklærne, tar ikke gode bilder, for å ikke snakke om hvor dårlig jeg er på å skrive. Listen er lang, og den blir stadig vekk lenger og lenger. Jeg sitter hjemme, mens jeg ser på alle disse andre bloggerne som opplever så sykt mye, er med på events osv. Jeg blir invitert dit jeg også, men jeg tør aldri å dra dit fordi jeg føler at jeg ikke passer inn. Av og til føles det ut som om jeg blir styrt av sosiale medier, alltid passe på at ting skal se perfekt ut – rett og slett at ting skal se bra nok ut. Men sannheten er at nei, ting trenger ikke å se så jævlig perfekt ut hele tiden. Men når alle andre får det til å virke sånn, vil jeg være en av dem. Jeg vil være en av de som skriver fantastiske tekster, alltid har noe interessant og spennende å skrive om, tar super gode bilder og bare ser helt smashing ut hele tiden. Jeg sitter fast i en boble som sier at jeg aldri vil bli så god, så hvorfor prøve? Jeg gir opp før jeg prøver, der har du meg. Jeg er så redd for å feile, at jeg ikke kommer til å lykkes føles det ut som. Jeg sammenligner ting jeg gjør med andre, og det må jeg slutte med.

Visse ting egner seg ikke til å bli skrevet om på bloggen, og det er så mye mer som foregår i hodet mitt at dere aner ikke. Det er helt sinnsykt å klage på dette, men jeg kan ikke styre hva som foregår i hodet mitt akkurat nå. Noen ganger trenger jeg bare å få skrevet det ned, og derfor har jeg bloggen som en redning. Jeg har såååå uendelig mye å være takknemlig og glad for, så skal disse små tingene komme og ødelegge humøret mitt brutalt. Jeg hater denne dagen, og klokken er kun 17:22. Heldigvis har jeg ikke disse dagene ofte, men når de først er her, da slår det til hardt. I morgen er vel alt mye bedre, og da skal jeg utnytte morgendagen mens jeg kan.

Hvordan har du det i dag?♥

33 kommentarer
    1. Hei Madeleine.
      Du viker som en herlig person, og du er den bloggeren jeg ser mest opp til. Kan ikke si annet en at jeg misunner deg for ditt vakre og unike utseeende og din dritkule stil. Før jeg begynte å lese bloggen din ante jeg virkelig ikke hva slags stil, eller hvilke typer klær jeg likte. Det har derfor vært sånn at jeg kunn går i hettejakker og ensfargede klær til en hver tid, men over en lang periode nå så har jeg endelig følt at jeg begynner å finne min stil.
      Jeg digger at du bruker så mye farger og har litt mer “guttete” stil. Føler jeg kun ser jenter sprade rundt i gatene med Michael Kors veska på skuldra, Ralph Lauren skjorta og Parajumperen året rundt. Du har rett og slett en unik stil mener nå jeg 🙂
      Det at du har dårige dager er noe alle går igjennom, men vi har alle ulike former for dårlige dager. Personlig synes jeg det er bra at du ikke skriver personlige innlegg veldig ofte for jeg føler da at mange kan begynne å vri på ting og mene at man bare sutrer. Håper at smilet og positiviteten er tilbake i morgen, du virker så sagt som en superherlig jente, som er inkluderende og hyggelig. Må bare få sagt at jeg driter i hvordan du skriver, du er forsatt en stor inspirasjon for meg!
      Stå på, hilsen en ivrig leser 🙂

    2. For meg er du en av de bloggerne som skiller seg mest ut fra de andre, på en BRA måte. Med det mener jeg at ingen av de andre bloggerne kan måle seg med deg. Du er unik,bloggen din er unik.
      Jeg elsker å lese hverdagsinnleggene dine om sverigeturer,jobbdager,trening,venninnekvelder osv. Det er akkurat dette som gjør at jeg vil lese bloggen DIN. Fordi du-er-deg. For meg og mange andre er innleggene dine et av dagens høydepunkter. Vil alltid være fast leser så lenge du holder bloggen gående, stå på! Masse klemmer

    3. Tuva: Kjære Tuva,

      Du aner ikke hvor mye denne kommentaren gjorde med humøret mitt akkurat nå. Jeg setter så stor pris på at du tar deg tid til å skrive en så koselig kommentar til meg. Sånt blir jeg så ufattelig rørt av! Det er en god grunn til hvorfor jeg blogger, og mye av grunnen er for alle de herlige leserne jeg har. Dette er det så mange bloggere som sier, men jeg skjønner dem. Uten dere leserne, hadde kanskje mange av oss ikke hatt en blogg nå i dag. Og dere er en av grunnene til at jeg fortsatt blogger.

      Tusen, tusen takk igjen for kommentaren Tuva. Humøret miitt ble hakket bedre nå :-)<3

    4. Heisann!
      Eg kjenner eg blir skikkelig lei meg når eg les det du skriv, fordi eg forstår så godt korleis du har det! Slit med slike dagar eg også, og dessverre er det ikkje så altfor sjeldent dei dagane er der.. Men ein kjem seg gjennom dagane og det kjem dagar som er kjempe bra heldigvis!
      At du skriv eit personlig innlegg i ny og ne synest eg berre er positivt, vi er alle mennekser med tankar og følelsar, og bloggen er tross alt til for å få ut litt av alt som surrar opp i hovudet. Om nokon meinar noko anna, er det opp til dei. Du kjem alltid med fine, inspirerande innlegg og du må ikkje tru eller føle deg noko dårligare enn nokon andre, vi er alle forskjellige og det er bra!! Eg må berre få seie til slutt at eg ser utrulig opp til deg, du verkar som ein fantastisk person med ei utrulig fin utstråling. Du har ein utrulig kul stil, og det vakkraste & største smilet.
      Håper dagen din blir betre og at veka blir fantastisk!

    5. Mathilde: Herregud, du er vel snill!!!! Blir litt målløs over så gode ord jeg får fra personer jeg ikke engang kjenner. Trekker litt ekstra på smilebåndet når du nevnte hverdagsinnleggene mine. Føles så mange har begynt å stenge det ute fra bloggene sine, at det for min del er en dårlig ting å skrive om. Men når jeg tenker meg om, er det da jeg så og si forteller om livet mitt. Livet mitt er så sykt A-4, men jeg liker det faktisk! Kjempe hyggelig at du la igjen en kommentar på bloggen min, og en sååå god kommentar også. Tusen takk!<3

    6. Amanda: Aldri trodd jeg skulle få en slik repons på dette innlegget… Trodde jeg skulle få mer “du fisker etter oppmerksomhet” ish kommentarer. Så jeg sitter med et stort sjokk over at dere er så sykt greie mot meg, på alle måter. At dere klarer å glede et annet mennesket så mye, som dere ikke engang kjenner (eller at jeg ikke kjenner dere) DET er en fin ting. Det varmer så innmari mye å høre dette, og gjør bare at jeg vil gi deg en super bamseklem! Tusen hjertelig takk for en så god kommentar<3

    7. Kjære Madeleine.
      Du er en så fantastisk flink blogger, og din blogg er en av de få jeg faktisk leser fast. Du virker som en så utrolig herlig jente og jeg blir faktisk lei meg når jeg leser at du også har de vonde tankene. Du skulle bare vist hvor mye jeg ser opp til deg.
      Du skal bare vite at du er mer en god nok! Du virker som en så fantastisk, sprudlende glad jente. Ikke la noe ødelegge dagen din. Skulle ønske jeg kunne sagt de rette ordene slik at du kunne gi slipp på de tankene, tørre å dra på events og følt at du passer inn, for det gjør du.
      Jeg er så jævlig glad for at du ikke vil at livet skal se perfekt ut for det får deg til å virke mer ekte og rett og slett menneskelig.
      Bare husk at du er ikke den eneste som sliter med fæle tankene og at du ikke er alene. Du er helt uperfekt perfekt <3

    8. Stine: Vannvittig hva ord kan bety for en person, det må jeg få sagt. Og atter en gang, jeg setter så pris på disse kommentarene jeg får av dere! Jeg er veldig heldig om har dere lesere, som kan si så mye snilt til meg og faktisk klarer å gjøre dagen min bedre. Enda bedre er det å høre at man blir sett opp til, samtidig lurer man på hva det er å se opp til, men sånne ord blir ikke lett glemt hos meg. Det skal jeg love deg. Tusen, tusen takk for alle ord du skrev<3

    9. Hei kjære deg. Jeg vil være ærlig. Jeg leser din blogg fordi du er deg, du er den bloggeren som jeg ser på som mest normal i forhold til andre bloggere. Det er derfor jeg liker bloggen din så godt. Du er ekte og du gjør det du selv føler for. Du må ikke bli lei deg for at alle andre bloggere er klin like og at det virker så glamorøst. De blir påvirket av hverandre, hvor de selv og bloggene blir mer og mer overfladisk. Vi vet alle at den hverdagen ikke finnes. Du vil sette mer pris på ting når man må jobber for det. Å det virker det ut som du gjør.
      Du er så nydelig Madeine, og du inspirerer mennesker hver dag med å være deg. Du er et godt forbilde for mange. Ettersom jeg ikke kjenner deg, men kun ser ut i fra bloggen din, så føler jeg at du er tvers gjennom god. Noen dager er vanskeligere enn andre, men jeg lover deg at det blir bedre 🙂 Ikke tenk på hva alle andre gjør, vær deg selv og gjør det du har lyst til. Dra på de arrangementene du vil være med på, fordi du passer bedre inn enn noen andre! 😉

    10. Jeg elsker bloggen din! Du virker som ei utrolig flott, jordnær jente. Ikke bare ser du fantastisk ut, men stilen din er heeelt nydelig! Jeg blir ordentlig inspirert hver gang jeg ser du har lagt ut outfitbilder. I tillegg har du en hverdag mange kan kjenne seg igjen i, noe mange av bloggene på topplisten ikke har spør du meg. Jeg synes det er et fint avbrekk fra hverdagen å lese bloggen din, for jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver.
      Du er rett og slett ekte. Og jeg håper du fortsetter som du har gjort, for du ER flink til å skrive, du ER flink til å ta bilder. Jeg synes bloggen din er smashing!
      Og alle har dårlige dager, så du er absolutt ikke alene om det <3
      Ha en fin kveld videre 🙂

    11. Leit du har en tøff start på uken, Madde, men det er vel bare de nedturene man må gjennom for å få oppturer. Livet er fylt med begge deler, enda så irriterende det er. Jeg håper ikke det er så ille at du vil kalle deg selv deprimert, for da blir jeg veldig lei meg på dine vegne. Du burde ikke tenke at du skal høre hjemme i den firkantede boksen fylt med norges bloggere flest, se heller se på deg selv som en unik sirkel og ei det! Haha, artig utrykk det der, men er det ikke bedre å skape en forskjell, skille seg litt ut og føle seg bra nok med det? Det synes i hvert fall, jeg! Det der og ikke leve opp til standarden og akseptere det selv, det gjør så mye med kravene og tankene man stiller til seg selv. Man vil få det bedre, mest sannsynelig! 🙂
      Når det er sagt synes jeg du trenger å høre at jeg og mange andre ikke er enig i de dumme tingene du skriver. Man synes jo alltid det verste om seg selv.. Du er jo helt fantastisk vakker, spør du meg. Du har den fineste ansiktsformen og benstrukturen jeg har sett, og jeg misunner kinnbena dine såååå ofte. Øyenbrynene dine er virkelig fine nå også, for jeg vet hvor mye det har slitt ned selvtilliten din. Jeg elsker de brune øynene dine, og de fyldige leppene dine. Du er liksom noe for deg selv, og det er nok derfor du har så mange blogglesere som forteller deg hvor pen du er!
      Når det er sagt, så har du de fineste beina jeg vet om. Herregud, hvorfor kunne jeg ikke vært født med dem? Kroppen din er jo egentlig bare helt knallfin, og jeg hadde vært i drømmeverden om den var min. Mange synes du er for tynn, men jeg synes du er helt perfekt!
      Så er du kanskje ikke den som formulerer alle setninger best, men hvem faen bryr seg? Dette er DIN blogg, DINE ord, DITT liv. Det gir preg. Jeg føler jeg hører deg snakke når jeg leser, og det gir en touch over hele bloggen din. Den er så særpregen!
      Det med bilder, det er lett å lære seg. Okei, det er ikke alle som får de beste bildene, men det er lite som skal til for å ta det et hakk opp. Sett deg litt inn i innstilligene, eller de viktigste for resultatet. Blenderåpning (her bestemmer du dybdeskarphet i bildet. Skarpt/uskarpt), lukker (bevegelse/ubevegelse. lys som slippes inn). Du må balansere disse to sammen. Et lyssterkt objektiv er gull! 50mm på 1,4 i blender er fantastisk for portretter, men ikke sååå bra for annet i og med du står fast på 50mm uten mulighet for zoom. Det er veldig enkelt å lære seg, virkelig!
      Håper du klarer å se deg selv som oss som roser deg èn gang, for det fortjener du! 🙂

    12. Man må slutte og sammeligne seg selv med andre. De har helt andre historier og forskjellige problemer som de sliter med daglig. Det skal ikke ha noe og si på hvor du er nå. Det er deres liv. Stå på,vær deg selv og jeg digger deg 🙂

    13. Liker deg og bloggen din utrolig godt, og noe må det jo være som gjør at jeg utålmodig trykker meg inn flere ganger i løpet av dagen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette på en måte så det ikke fremstår negativt i det hele tatt, men ja, du er kanskje ikke den beste skriveren jeg har sett. Liker du å lese bøker? Jeg har ikke lagt merke til at du noen gang har gjort det, men iallefall da, så hjelper det utrolig mye på skriveferdighetene hvis du leser. Selv ELSKER jeg å sette meg ned med en diger, feit murstein av ei bok, men det forstår jeg jo at det ikke er alle som gjør. Kanskje har du ikke tia, ikke vet jeg. Ville bare komme med et tips, for uten at du i det hele tatt merker det, lagres måter å bygge opp setninger på, ordforrådet utvides noe voldsomt og du kan få så mange fantastiske opplevelser ved å lese de rette historiene.
      Du er ei så utrolig søt jente, og en inspirasjon for meg på flere forskjellige måter. Håper du får uendelig mange smashinge(?) dager etter denne ikke fullt så brae dagen. ;))

    14. Emilie: Utrolig koselig at du legger igjen en slik kommentar! Dessverre er jeg IKKE glad i å lese bøker, eneste jeg har klart å gjennomføre var kun den ene Twilight boken. Etter det, sa jeg “aldri mer”. Jeg har ikke tålmodighet til å lese hundrevis av sider før jeg vet hvordan slutten ender. Derfor elsker jeg filmer (dessverre, på en måte).

    15. Er helt enig i all den rosen du har fått ovenfor! Når jeg ser at du har lagt ut et nytt innlegg, så er det en veldig god følelse! Du er ikke som de andre bloggjentene, som prøver å være noe annet enn seg selv, du er deg og det er det som gjør bloggen din så bra!! Alle har disse dritt-dagene nå og da, det gjelder bare å komme seg ut av de og å skjønne at av og til er det lov til å ha slike dager! Så lenge det ikke blir en vane da…
      Stå på du Madde, bloggen din er like rå som du er:-)

    16. Veronika S: Helt enig i hva du sier, man må oppleve nedturer før man kan få oppturer. Og jeg er så klar for oppturer fremover! Selv om flere av dere roser meg for å være unik, og skille meg ut på den gode måten – er det vanskelig å ta det inn. Er liksom ikke den følelsen jeg sitter igjen med etter hver gang jeg har publisert noe, hvis du skjønner? Men det hjelper på humøret og bare hele meg, å bare vite at det er lesere som synes det og faktisk mener det. Derfor betyr bloggen mye for meg, for jeg har så fine lesere som kan si så fine ord til meg. Gode er dere.

      Det med bilder prøver jeg på, men jeg blir sååå redd for å rote det til på innstillingene på kameraet mitt at jeg ikke vet hvordan jeg endrer det… Jeg vil så gjerne ha raskere lukkertid, bra skarphet i bildene så det er god kvalitet og ikke minst finne ut av hvordan jeg gjør bakgrunnen skurrete hvis du skjønner hva jeg mener. F.eks med antrekksbilder, hadde det vært sååå fint om jeg bare lærer meg at fokuset er på kun meg og ikke det bak eller rundt meg. Men jeg skjønner ikke en DRITT 🙁 Til å være blogger er det nesten ironisk at jeg ikke har funnet ut av det, hahaha uff..

    17. Marte: Åhhh, jeg blir såååå glad når jeg leser dette Marte! Og så utrolig deilig å høre at dere kjenner dere igjen i det jeg viser dere. Det likte jeg å høre, veldig mye. Mange takk for at du la igjen en super kommentar, og ikke minst motiverte meg litt mer til bloggingen. TAKK!

    18. Marita: Hei, Marita!

      Merkelig hvor deilig det kan være å bare høre at du mener jeg er mest normal av de andre bloggerne. Det er godt på flere måter! Så må jeg bare gi deg ros for så fine ord, og støtten faktisk. Det er virkelig koselig å høre, og noe jeg setter stor pris på. Tusen, tusen takk<3

    19. Kristine: Helt vannvittig hvor gode dere er, alle sammen. Fantastisk godt å høre at du får en god følelse av å gå inn på bloggen min, å se at jeg har publisert et nytt innlegg. Nesten så jeg vil publisere mange fler i løpet av et døgn, haha. Og som su sier, det gjelder bare å komme seg ut av de dårlige dagene og jeg gleder meg såå innmari mye til å våkne opp i morgen med et litt bedre humør enn det jeg våknet opp med i dag.

      Tusen takk for herlig tilbakemelding på bloggen <3

    20. Kjæreste Madeleine <3
      Jeg har fulgt bloggen din lenge, og har helt siden da beundret din kreative klesstil, det vakre, men samtidig sjarmerende utseendet ditt. Jeg er en av de som kan si at jeg vet åssen du har det, og du burde vite at du har mye du skal være stolt over. Selv om man kan sitte i et hav av negative tanker, men også prøve å skjønne at man har positive ting i livet å sette pris på, så er ikke det så lett når man kjenner de negative tankene så godt på kroppen!
      Du er en utrolig fantastisk jente som jeg er sikker på at mange av leserne dine hadde satt pris på å kjenne i virkeligheten (inkl meg), og selv om du ikke gjør "alt det kule" de andre bloggerne gjør, så klarer du jo å gjøre NOE, siden så mange lesere velger å klikke seg inn på bloggen din hver dag 🙂 Du er en inspirasjon, Madde <3

    21. Hei søte søte Madde! Jeg vil bare si deg en liten ting – jeg liker at du ikke er som alle de andre bloggerne! Det er faktisk derfor jeg leser bloggen din. Har fulgt den i mange år, og det kommer jeg til å fortsette med! Du er jordnær, kul og så vakker at du får de fleste jenter til å føle misunnelse. Bare vær deg selv, dra på events – og hvis du føler at du vil reise og slikt så er du såppass høyt på lista her, at det helt sikkert går fint om du tar kontakt med Kilroy for å høre om sponsoravtaler! Du har uendelige muligheter, søte deg.
      Stor klem fra Ida!

    22. Jeg synes egentlig ikke at noen bloggere har så vanvittig interessante liv, jeg. Jeg er en slavisk bloggleser og er innom en 10-12 faste hver dag der din er en av dem, og jeg synes faktisk at det er regelrett kjedelig å lese om bloggere på ferie eller på events eller lignende. Jeg gleder meg egentlig til de kommer hjem slik at jeg kan følge hverdagsbloggingen som jeg av en eller annen grunn er avhengig av. Jeg synes heller ikke at alle bloggere er perfekte, flinke til å skrive, eller gjør særlig interessante ting – men jeg tror det som definerer en god blogger er den berømte x-faktoren. Faktoren som gjør at selv om man bare skriver hva man spiste til frokost og legger ut bilde av hva man hadde på seg, så synes folk det er interessant. Og den har du. Det er det som er så fascinerende med toppbloggere etter min mening, dere har en evne til å interessere uansett hva dere skriver om eller viser fram.
      Jeg skjønner at bloggverden er et hav av perfekte fisker, men vit i alle fall at her hjemme sitter jeg, og leser hverdagsinnleggene dine fast, og har ingen intensjoner om å slutte med det 🙂 Du er flink, og du er fin, fortsett med det du gjør for folk liker det 🙂

    23. Jeg liker egentlig når du skriver sånne innlegg, hvor du får fram det som skjer i hodet ditt! For da vet jeg at jeg ikke er den eneste som tenker sånn😊 liker at du kler deg litt annerledes, med baggy klær osv, det gjør det til deg! Mange andre blogger er så like, men din er noe eget! Når jeg leser bloggen din så blir jeg faktisk glad og inspirert:D

    24. I feel you! Har et så lite glamorøst liv selv, og jeg passer IKKE inn på noen eventer, allikevel stikker det i magen de gangene jeg ser at andre medbloggere fra samme platform til og med – blir bedt, og ikke jeg. Jeg blir sittende og lure på hvorfor ikke, hva gjør at jeg ikke er bra nok for dem, er det fordi jeg ikke har moten, er det utseendet, er det for lave lesertall, HVA ER DET? Selv om jeg vet hvor ukomfortabel jeg føler meg på sånne ting, jeg hører jo ikke hjemme noen steder, haha. Så – let it go! Det beste en blogger gjør er å være seg selv, det er da man scorer høyest 🙂 Du er fin!

    25. Hei Madeleine 🙂 Jeg ville bare si at jeg synes du har en fantastisk fin blogg med mye god tekst og mange nydelige bilder! Du er så naturlig pen og ikke minst så har du en helt rå stil 🙂 Jeg synes du skiller deg ut blant andre bloggere, og det på en veldig god måte! Jeg liker at du er deg selv til det fulle, så fortsett slik som du har gjort og ikke føl at du må måle deg opp med andre bloggere. Du er så unik, herlig og ikke minst vakker! Liker bloggen din utrolig godt 😀 Stor klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg