ANTREKK: SILKE

I denne perioden prøver jeg å bli komfortabel med å bli lys i huden, å miste brunfargen. Det er så fucked up at man ikke skal kunne føle seg fin uten å være brun året rundt. Jeg er bare så lei av å alltids føle en tvang for å gjøre små endringer for å føle meg bra, og solarium er èn av tingene jeg har kuttet ut sterkt. Jeg var helt rå på å ta solarium før, det var snakk om flere ganger i uken. Men jeg har lært meg at jeg føler meg bedre av å ta det èn sjelden gang, enn hver eneste uke. Og kanskje jeg en dag kutter det helt ut, hvem vet. Jeg ser andre pene mennesker på gaten som er lyse i huden, og jeg tenker “jeg vil også se sånn ut”. Det er pent å være lys i huden synes jeg, på denne årstiden er det helt normalt òg. Så hvorfor skal det være en skjult konkurranse om å holde lengst på brunfargen? Jeg må jobbe mye med meg selv, også med mye annet som surrer rundt i tankene mine. Jeg er på god vei, for jeg har skrubbet av meg brunfargen i dusjen og jobber med å akseptere at jeg blir lysere for hver dag som går. Jeg blir sur på meg selv over at en så liten bagatell skal ha så mye å si. Skjerp deg Madeleine.

Helgen har vært så fin og avslappende med min kjære – og jeg tok han med for å smake på den gode gulrotkaken de har på Cafe Riis. Gud som jeg har savnet en så saftig kake som de lager! Den er faktisk så god som jeg skal ha den til, jeg bare sier det <3





Genser fra Weekday // Skjørt fra Zara // Sko fra Acne Studios // Solbriller fra Nelly

12 kommentarer
    1. Du er utrolig vakker. Er skikkelig lei av det brunfargestyret selv. Og vet jo at det er JEG selv som legger det presset på meg. De rundt meg bryr seg jo ikke om hva slags nyanse huden min har til forskjellige tider…

    2. Nydelige deg, og for et utrolig fint antrekk! Kjenner meg igjen i det med å ikke føle seg like fin uten sommergløden. Trist hvordan man bruker SÅ mye tid på å sole seg, når fargen uansett er borte etter et par uker.. Skal huske på det til neste år, for å si det sånn!
      Har forresten skrevet litt om deg i mitt siste blogginnlegg. Hadde vært gøy om du tok en titt : ) Ønsker den en nydelig søndag!

    3. Sykt fint skjørt! Hvordan får du til å unngå streker fra undertøy under sånt? Jeg går aldri med sånne ting fordi undertøyet under alltid syntes:/

    4. Christine: Tusen takk! Jeg bruker g-streng og generelt klær som ikke fremhever sømmer på undertøyet <3 Dette stoffet er så luftig og klistrer seg ikke inntil kroppen din så denne kunne du lett hatt.

    5. Jeg er rødhåret, og eier ikke pigmenter. Jeg skulle ønske jeg bare kunne bli så brun som det du er når du er på ditt blekeste, for jeg er ikke i nærheten av å være/kunne bli så brun engang. Så bare tenk at du er heldig som i hvert fall har MULIGHET til å bli brun.. 🙂

    6. Yees! Nå er du på god vei! Vær deg, fordi du er vakker 😉
      Selv så skal jeg kutte ut selvbruningen og kjøre min naturlige hudfarge denne høsten. Som alle andre kommenterer; Det er jo helt naturlig at den dabber av 😉

    7. Du stråler! og jeg er helt enig i det du skriver. Digger at du skriver “skjult konkurranse i å holde brunfargen” – for det er det! Alle prøver liksom å holde på en brunfarge så lenge som mulig, for så å late som om det kommer av seg selv. Jeg er glad for at du tar det opp, for man er vakre bleike som brune!
      Fra det ene til det andre – hvor er ringene dine fra? Har sett du har de på på flere bilder, og FORGUDER de!

    8. Sara: Ah det er så deilig å lese dette, Sara – tusen takk <3 Ringene mine er fra Tom Wood (de har leid et lokalet hvor de selger ringer billigere i Oslo til sånn 1500kroner) Så jeg hadde anbefalt deg om å dra dit! Greit å spare litt penger på dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg