Denne dagen har startet så bra at jeg nå er sliten av å gå rundt å smile for meg selv. Da vet du at du er lykkelig. Ida, Nadine og jeg har lenge snakket om å dra til syden sammen i august og den gode nyheten er at den endelig er booket!! Vi skal ta oss en liten ferie på litt over 1 uke i Spania, som da blir en perfekt avslutning på sommeren. Jeg har ikke vært på ferie i syden på over 2 år, så jeg kommer til å trenge denne ferien vet jeg. Så etter den gode nyheten, var humøret og energien på topp så jeg bestemte meg for å dra på treningssenteret for å ta en styrkeøkt der. Jeg har ikke trent på over 2 måneder, fordi jeg har fokusert så mye på maten og nesten glemt treningen. Så nå skal jeg jobbe med å finne den perfekte balansen, så er jeg noen skritt nærmere målet mitt.
Etter mitt opphold i Portugal og etter at jeg fortalte om mitt hemmelige oppdrag, har dere vært så snille mot med med alle de fine tilbakemeldingene. Det vil jeg virkelig takke for! Betyr så mye for meg å høre dette, siden denne opplevelsen forandret meg. Bloggpostene fra Portugal fikk mye oppmerksomhet, og spesielt tilbehøret mitt fra Daniel Wellington. Flere av dere har spurt om hvilke modeller de forskjellige klokkene er, og da tenkte jeg at det passet bra med et eget innlegg hvor dere kan ta en nøyere titt på klokkene og sjekke de ut på hjemmesiden deres. Jeg er veldig glad i begge modellene, men den minste klokken er min favoritt rett og slett fordi den er bitteliten.
Classy Sheffield finner du her & Dapper Sheffield finner du her – denne har jeg mørkebrun reim på.
Nå er det på tide med en ny runde her på bloggen med en konkurranse i samarbeid med mine supre samarbeidspartnere, Junkyard. Nå har forhåpentligvis sommeren kommet for fullt – eller hvis ikke snart og det kan derfor være kjekt med litt nye klær. Premien èn av dere vinner er et gavekort på hele 1500 kroner, som tilsvarer mye fint på nettbutikken til Junkyard. Nå har de også begynt å få inn massevis av sommerklær, og man vet aldri når det er utsolgt. Så her gjelder det å være lur å få tak i det du ønsker før det er for sent. Denne konkurransen er for både jenter og gutter, med tanke på at denne nettbutikken selger mye stæsj til begge kjønn. Konkurransen vil være i nøyaktig 1 uke, hvis ikke det skjer noen endringer underveis. Dere kan også melde dere på så mange ganger dere bare måtte orke som øker sjansene deres til å vinne.
Natt til fredag 24.juni sjekket jeg mailen min før jeg skulle legge meg, og da skjedde noe som bokstaveligtalt har forandret livet mitt allerede. Det var noe jeg virkelig aldri hadde trodd kom til å skje, men det skjedde og det kom uventet. Jeg har i mange år samarbeidet med Daniel Wellington og reklamert for deres klokker. Denne gangen nådde samarbeidet våres nye høyder. De spurte om jeg ville bli med dem til Portugal 27.juni for å være gjest på Top Model Skandinavia og representere deres klokker der, samt være et ansikt foran kameraet. Det første jeg tenkte var faktisk “Hva i all verden leste jeg nettopp?”. Jeg leste det flere ganger for meg selv, og måtte til slutt fortelle dette til familien min for å samle meg igjen. Selv om det var en STOR mulighet for meg, så er jeg min største fiende når det gjelder ting som dette. Jeg har ikke tro på meg selv, så ja av både glede og frykt kom det tårer – fordi jeg visste ikke om jeg klarte å si ja selv om jeg ville. Jeg hadde ikke mange dager å tenke over dette på, så jeg sendte en rask mail til min sjef på Side2 og den telefonensamtalen jeg fikk var alt jeg trengte. Jeg trengte å gjøre dette for meg selv. Jeg trengte å komme meg ut av komfortsonen min og ha troen på meg selv. Og vet dere hva? Jeg takket ja.
Så denne reisen kunne jeg ikke gjennomføre alene. Min snille kollega og venn, Ingvild kunne bli med meg på denne reisen til Portugal. Før vi visste ordet av det var vi der. Samme dagen vi kom satt vi i et møte til sent på kvelden for å gå igjennom hvordan morgendagens innspilling skulle foregå. Jeg fikk manuset og da var det bare å gjøre seg klar. Tirsdagen var det fullt kjør fra 07:00 til 17:00 og med tanke på hvor sjenert jeg er foran kameraet gikk det over alle forventningene mine. Jeg hadde så mange flotte mennesker rundt meg som hjalp meg igjennom dette. Nå gjenstår det bare å se hvordan det blir på skjermen! Det kommer til å vises i Danmark, Sverige og Norge til høsten.
For første gang på veldig, veldig lenge er jeg endelig stolt over meg selv.
Etter denne uken har jeg vært så sliten, siden det var vært mye som har foregått rundt meg. Derfor var det ganske perfekt at resten av jentene ville ha en edruhelg med film og kos hos Victoria, for denne helgen var jobbhelgen min på Urban i tillegg. Så uken min startet med jobb i utlandet, og fikk 1 hviledag før det var på’n igjen. Men denne hviledagen var jeg først på Cafè Riis og spiste mat, før vi skulle på kino og se Central Intelligence med girsla. Jeg tror vi alle lo under hele filmen, og det elsket jeg. Så da vi var ferdige på kinoen, var alle så glade og i godt humør at vi bestemte oss for å ta en liten drink på Mikrobryggeriet før vi dro hjemover. Så med andre ord; Min hviledag ble egentlig alt annet enn en hviledag. Jeg kjenner på hele kroppen at jeg trenger en kosekveld med jentene med masse snacks og annet digg akkurat nå, så nå er neste spørsmål hvilken film vi skal se på Netflix. Romantisk og komedie er nok det som passer best for lørdagskvelden, så hvis noen av dere har noen fine tips til bra filmer innenfor disse sjangrene – let me know! Siden vi alle kommer rett fra jobb og er slitne, så har vi ikke knipset noen spesielle bilder, men kan dele de få vi knipset før vi ga opp.
I morgen kan jeg endelig fortelle dere hvorfor jeg var i Portugal, og jeg skulle så gjerne publisert det i dag fordi jeg klarer snart ikke å holde det hemmelig mer. Men èn natt til skal jeg nok tåle. En ting kan jeg si; I morgen kommer jeg til å smile helt frem til jeg legger meg.
Det er èn kjole jeg har ventet så lenge med å bruke siden jeg alltid så for meg hvordan det ville bli å bruke den i utlandet. Så den kjolen var det første plagget jeg pakket ned i kofferten. Jeg elsker absolutt alt ved kjolen, selv rosafargen. Jeg vet ikke hva det er, men forholdet mitt til rosa har aldri vært bra og hvorfor vet jeg ikke… Det forandret seg veldig raskt da jeg så kjolen på Nelly for mange måneder siden. Kjolen er så luftig, behagelig og spesiell slik at fargen bare løfter den mer opp til å bli en unik kjole. Den har små detaljer i seg som for eksempel alle duskene man knyter på de forskjellige stedene til mønstrene som er på kjolen. Jeg vil uten tvil kalle denne kjolen for den perfekte sommerkjolen. Den er veldig pyntet, så man kan enten velge å tappe litt ned med noen enkle sneakers, velge en mellomting som for eksempel sandaler eller gå all inn med hlye pumps til. Jeg valgte mellomtingen som er sandaler med litt høyde i seg og med gulldetaljer. Jeg har aldri fått brukt disse skoene ordentlig godt før, men det fikk jeg gjort begge dagene nede i Portugal og jeg tror dette er mine favoritter denne sommeren. Jeg elsker at jeg føler meg litt høyere i skoene, samtidig som at jeg elsker fargen på skoene.
Antrekket skiller seg litt ut fra det vanlige, og derfor bestemte jeg meg for å style den opp med litt klassisk tilbehør som en klokke fra Daniel Wellington. Klokken er mye mindre enn de vanlige klokke derfra, og jeg synes det er sjarmen med denne klokken. Så søt og liten med nydelige diamanter på uret at man bare må ha den. Dette er en av favoritt klokkene mine, og dere kan kanskje forstå hvorfor!
Etter mye stress fra flyvingen, tok vi oss en god dusj etter å ha kost oss ved bassenget de få timene vi hadde til overs. Vi fikk litt tid til å utforske hotellet og se hvor pent det var. Vi hadde jo selvfølgelig søkt opp dette hotellet før vi skulle dra nedover hit, men at vi skulle få bo på et så fint hotell som dette forventet jeg ikke! Vi fikk overraskende nok 2 rom, men siden de var såppas store og hadde dobbeltseng ville vi dele et rom sammen i stedenfor å sove alene. Når jeg først er i utlandet med en venninne, er det jo sååå koselig å kunne være sammen hele tiden og ikke separert hvis dere forstår. Jeg elsker å ha selskap, og det vet jeg Ingvild gjør også. Så det var ingen tvil om hva vi ville. Vi bestemte oss for å pynte oss litt ekstra denne kvelden, og gå litt rundt for å knipse noen fine bilder siden vi ikke visste når vi kom til å ha litt fri neste gang under dette oppholdet. Og etter min mening så er virkelig obligatorisk å knipse litt bilder i gatene når man er i syden. Så dette var første stopp!
Vi tok antrekksbilder som jeg skal vise dere i morgen tenkte jeg. Deretter gikk vi ned i den ene launchen de hadde på hotellet med gode sitteplasser og mange flotte planter i bakgrunn. Der satt vi frem til vi ventet på å møte resten av menneskene som vi skulle spise middag med senere. For etter denne middagen, kom vi ikke til å slappe av på en liten stund for her måtte vi følge det som stod på planen. Morgendagen skulle nemlig bestå av alt annet enn en rolig og avslappende dag.
Sant hotellet ser fint ut & skal du på ferie snart?♥
Hvor skal jeg begynne? De to siste dagene har vært så hektiske at det er et mirakel at jeg fremdeles lever. Jeg er i Portugal folkens!!! Jeg er her på en businessjob og kan ikke fortelle hvorfor jeg er her nede helt enda. Men jeg GLEDER meg til å kunne fortelle dere mer om dette, for dette er en drøm. Jeg fikk dette tilbudet på torsdag, og brukte 24 timer på å bestemme meg for å dra ned hit eller ikke – men jeg er her, og jeg er stolt over meg selv. Jeg fikk lov til å ha med meg en venninne på denne reisen, så søte Ingvild kunne stille opp. Vi startet reisen søndag mandag 03:30, da vi måtte komme oss til Gardermoen siden vi skulle ta et tidlig fly til Barcelona der vi skulle mellomlande i 2 timer før vi var på vei til reisestedet vårt som er Portugal. Da vi ble hentet i Lisboa så vi mange ganger på hverandre og sa “jeg kan serr ikke tro at vi er her”. Og dette sier vi fremdeles fordi det er så urealistisk og helt crazy spontant.
Etter to stressende flyturer, hvor jeg skvatt hver eneste gang så fort jeg sovnet og skremte vettet av menneskene ved siden av meg, kom vi endelig frem til hotellet InglaTerra som vi bor på under disse få dagene vi er her. Det første vi gjorde da vi kom hit var å skifte og stikke rett opp til bassenget for å kose oss der. Pingle-Inga synes det var litt kaldt, men jeg som allerede har badet i Norge synes dette var helt fantastisk med andre ord. Ligge i solsengen, se bassenget foran meg og tenke på at jeg ikke har vært i syden på 2 år var utrolig. Nå befinner jeg meg i et nytt land jeg aldri har vært i før, og til alle dere som leser dette; Portugal er så sykt undervurdert. Jeg har ikke reist hjem enda, men skal allerede tilbake hit.
I går var det endelig dagen hvor vi skulle feire Ida som nå har fylt 22 år. Noen av oss jentene dro litt tidligere til hun, slik at vi kunne ordne i stand alt av dekorasjoner til feiringen. Vi startet også med dette kvelden før, så det var ikke så mye som gjenstod på lørdag. Da hadde vi ekstra tid til å slappe av og ta oss god tid til å fikse oss (dere vet jo oss jenter, hehe). Planen våres var egentlig å sitte inne, men det var helt vill luftfuktighet som gjorde at det faktisk var bedre å sitte ute enn å sitte inne i et rom med flere. Vi tok derfor feiringen ute på verandaen hennes hvor vi koste oss med drinker, musikk og morsomme leker. Hvis det er èn ting jeg skal bli flink på i sommer, så er det jaggu meg beerpong. Jeg hadde mine ups and downs i går, og det var sååå moro! Ikke akkurat så gøy å tape, men når straffen er mer drikke, så er det ingen straff på et vors. Planene videre denne kvelden var å dra ut på byen som vi gjorde, og der var det god stemning som det alltid er med denne gode gjengen.
Kjære Ida; U know I love you! Håper du koste deg masse, noe jeg vet du gjorde♥
Denne søndagen har innebært alt annet enn en lazy hangover dag. I morgen reiser jeg til Portugal (????) og er så heldig som har fått med meg min flotte Ingvild på turen! Vi kommer til å ha det så gøy de dagene vi er der nede, samt at det blir mye jobbing. Men herregud som jeg både gruer meg og gleder meg til hva jeg har takket ja til å være med på. Jeg kommer ikke til å forstå at dette virkelig skjer, før det har skjedd.
I går hadde min kjære bestevenninne bursdag og jeg tilbringte kvelden min sammen med hun og Victoria. Vi skal ta en ordentlig feiring til helgen som jeg gleder meg fryktelig mye til!! Da skal vi synge for full hals skal jeg si dere. Torsdagen min derimot har vært veldig kjedelig, det har vært grått vær ute og derfor ikke vært så mange aktiviteter å finne på ute. Så resten av familien min tenkte seg en tur til Sverige som jeg da slang meg med på. Evigheter siden sist vi tok en Sverigetur sammen, som vi alltid gjorde da vi var mindre. Det kommer ikke som noen sjokk at jeg var der for å handle godteri og mat, mens andre derimot skulle handle litt klær. Morsomt hvordan dette har forandret seg på noen år. Før dro jeg alltid dit for å kjøpe nye klær, mens det nå har blitt byttet ut med mat som jeg sier jeg greit fornøyd med, haha!
Siden jeg kun har vært med familien i dag, så har ikke kameraet blitt med meg rundt. Derfor tenkte jeg at jeg heller kan vise dere noen godbiter på Nelly. Jeg har ikke vært innom der på veldig lenge, og det er egentlig bare deilig for da har jeg sluppet å bli fristet til å kjøpe unødvendige ting. Jeg har ikke gjort annet enn å være i Sverige og se på Top Model USA i dag, og da ble det brått en liten tur innom Nelly for å sjekke ut nyhetene atter en gang. Denne gangen fant jeg mye fint synes jeg, og mye som kunne vært så pent å bruke nå på sommeren.
Nå har jeg hele TO favoritter å vise dere, og det jeg elsker mest av alt er at disse går så bra til hverandre. Mens jeg var i London kjøpte jeg som sagt verdens feteste skinnjakke i grønn. Helt utrolig hvordan jeg bare ble styrt mot den da jeg var i butikken, jeg visste at om jeg ikke kjøpte den ville jeg angre for resten av livet mitt – så det kunne jeg ikke la skje. Grønnfargen skiller seg ut fra alle andre type skinnjakker jeg har sett på tidligere. Jeg elsker jo alltid det som er litt sjeldent og som skiller seg ut, så ingen sjokk over at dette ble mitt favoritt innkjøp fra London. Den kostet litt over 1000 kroner, men siden jeg kun har en annen skinnjakke så kjøpte jeg denne med god samvittighet.
Så er det tilbake til min gamle favoritt! Min kjære flotte jumpsuit som er designet av meg i samarbeid med Junkuard XX-XY. Denne har vært utsolgt i flere måneder nå, og det er så gøy å se at veldig mange likte den kjempegodt! Derfor har det blitt påfyll av den i nettbutikken nå, og da anbefaler jeg dere om å kjøpe den mens den er på lager – for den ble fort utsolgt forrige gang. Fortere enn jeg forventet. Jeg har den i størrelse XS, og som dere ser sitter den veldig pent på. Den har strikk i midjen som gjør at den sitter som du ønsker, etter hvordan du strammer den i tillegg til at den har en åpen rygg som gjør den litt mer feminin. Et smart trekk her er den tynne strikken som går over ryggen, den gjør at overdelen ikke faller ned men holder seg på plass der den skal. Denne kan man bruke til hverdags, og i tillegg style den opp til en festantrekk. Hvis noen av dere kjøper denne og legger ut et bilde med den på Instagram – tagg gjerne @madeleinepedersenn i bildene slik at jeg kan se hvordan dere styler den opp.